طرح جامع زیباسازی ورودی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در انتظار روشن شدن وضعیت طرح توسعه

خورنا|باقر گل فر:طرح زیبا سازی ورودی سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل ازروابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، صبح امروز (شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) مدیرعامل، مدیران و مسئولان این سازمان از پروژه زیباسازی ورودی سایت یک منطقه بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هدف از فضا سازی های اینچنینی را ایجاد لطافت بصری دانست و مجموعه طرح های اجرا شده طی سالهای اخیر را در همین راستا عنوان کرد.

سید امید شهیدی نیا، افزود: طرح ورودی سایت یک تلفیقی از هنر ایرانی و صنعت است که به زیبایی در نخستین معبر ورودی منطقه طراحی شده است.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران طراحی و ساخت این طرح، خاطر نشان کرد: لازم است که شهرداری منطقه از این پس نیز با انجام پروژه های زیبا سازی، هر چه بیشتر فضای صنعتی منطقه را روح و زیبایی ببخشد.

شهیدی نیا در رابطه با طرح های دیگر گفت: بنا داریم پس از مشخص شدن وضعیت طرح توسعه منطقه، با تدوین یک طرح جامع زیباسازی ها را ادامه دهیم اما پیش از آن، شهرداری تلاش می‌کند المانهای مختلف را در جای جای منطقه اجرا کند.

شهردار منطقه نیز در این بازدید، معبر ورودی سایت یک را یکی از ورودی های اصلی منطقه دانست که بسیاری از مدیران و میهمانان منطقه از این ورودی عبور می‌کنند.

سید علی موسوی ادامه داد: استفاده از نمادهایی از صنعت و مجسمه هایی که نشانگر برخی شغلهای کارکنان منطقه می‌باشد، بخشی از این فضا را تشکیل می‌دهد. همچنین دیواره های سفالی این طرح که بخش اصلی را تشکیل می‌دهند، نقوش برجسته ای از چند شرکت پتروشیمی منطقه و ترکیبی هنرمندانه از سنت و صنعت است.

وی خاطر نشان کرد: طرح صنعتی دیواره ها را نقوشی از ترکیب تصاویر چهار شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، بسپاران، بندرامام و فجر است که پس از تصویر برداری از تاسیسات، به صورت طرحی برجسته از جنس سفال بر دیوار نقش شده است. طول کل طرح ۴۵ متر و بخش سفالکاری آن ۲۰ متر می‌باشد که در ارتفاعی ۲ و ۹۰ سامتیمتر، چشم کارکنان و میهمانان وارد شده از درب سایت یک را می‌نوازد.

موسوی افزود: استفاده از سنگ های کاشی سفال، مرمر و تراورتن در طراحی کار، تعبیه آب نما، باغچه های کوچک و در نهایت نورپردازی بخشهای مختلف در شب بر زیبایی آن می‌افزاید. این پروژه توسط دفتر فنی شهرداری منطقه با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال انجام شده است

این پروژه در دو سمت معبر ورودی سایت یک از سال ۹۵ آغاز شده و هم اکنون پس از انجام نورپردازی نهایی، آماده ی بهره برداری است.