جلسه شورای کشاورزی در شهرستان هفتکل برگزار شد+ تصویر

قادر سبحانی|خورنا_جلسه شورای کشاورزی به ریاست معاون فرماندار و با حضورآقای جلالی معاون جهاد کشاورزی استان ، آقای باب الهی مسئول تعاون روستایی استان ، آقای ناظمی پور مدیر امور آب منطقه شمال شرق خوزستان ، امیری زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضای شورای کشاورزی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

در ابتدای جلسه سید حمید حسینی معاون فرماندار با اشاره به اینکه رکن اصلی بقای یک کشور ، کشاورزی آن است ، اظهار داشت : توحه و برنامه ریزی و تحول در بخش کشاورزی است که موجب پیشرفت و شکوفایی در عرصه های مختلف خواهد شد .

حسینی افزود : اصلاح سیستم های آبیاری به سیستم های آبیاری نوین امروزی با توجه به اینکه کشور در بحران کم آبی قرار دارد ، می تواند کمک مؤثری برای مصرف سرانه آب در بخش کشاورزی و برداشت محصول بهتر و مطلوب تر باشد.

وی گفت: تسهیلات طرح اشتغال پایدار بدلیل اینکه سود این تسهیلات در روستا ۶درصد می باشد، در این دولت می تواند کمک خوبی به کشاورزان باشد و از سوی دیگر به همراه خود اشتغالزایی دارد ، همچنین کشاورزان را از روش سنتی به روشهای نوین امروزی هدایت خواهد کرد .

معاون فرماندار اظهار داشت : لازمه ی اجرای طرح های گلخانه ای در مجتمع گلخانه ای شهرستان هفتکل و اخذ تسهیلات ، صدور مجوز برداشت آب از بندهای خاکی است ، که انتظار می رود با توجه به فرصت پیش آمده در دولت تدبیر و امید، سازمان آب و برق استان این همکاری را با جهاد کشاورزی داشته باشد تا کشاورزی در شهرستان هفتکل رونق بگیرد .

حسینی گفت : در بخش کشاورزی شهرستان ، ۱۱ طرح گلخانه تصویب گردید ، از ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان این انتظار را داریم در خصوص اینکه این ۱۱ طرح گلخانه چه محصولی را میخواهند کشت کنند و ظرفیت تقاضای شهرستان و استان را در این محصولات بررسی کنند ، در واقع الگوی مصرف و بازار هدف مشخص باشد که ترافیک یک محصول ایجاد نشود و باعث ضرر و زیان کشاورزان در آینده نگردد .

سید حمید حسینی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی گفت : از نحوه پرداخت بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان در شهرستان هفتکل و نحوه محاسبه نرخ بیمه بسیار گله مند هستیم، این انتظار را از شرکت بیمه داریم، که شاخص تضمین تولید در شهرستان هفتکل را از شرایط محاسبه بیمه حذف گردد ، تا شرایط محاسبه بیمه مطلوب تر و کشاورز بیشتر از این متضرر نگردد.

در ادامه جلسه غریب وند ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گزارش عملکردی از بخش کشاورزی در شهرستان ارائه نمود.

در ادامه امیری زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشاورزی و راه کشاورزی بر کسی پوشیده نیست زیرا همواره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست مداران و سیاست ورزان جهان همیشه تاکید داشتند که محور استقلال هر کشوری، کشاورزی است و کشورهای پیشرفته دنیا از راه کشاورزی پیشرفته شدند .

وی افزود : در حال حاضر در دنیا به این نتیجه رسیده اند ،که تولید عملکرد در واحد سطح قابل قبول و مقدور است و این مهم با کشاورزی به روش زراعت بدست نخواهد آمد و باید به سمت کشاورزی به روش باغات پیش برویم و این روش را در کشور توسعه بدهیم.

وی گفت: این روش می تواند تحول عظیمی در بحث تولید آن هم تولید سالم ، با کیفیت و ارگانیک، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

جلالی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به کمبود منابع آب و خشکسالی در کشور و استان اظهار داشت: تنها کاری که در شرایط فعلی می توان انجام داد، ارائه طرح و برنامه جهت برون رفت از وضعیت فعلی با کمک و همکاری همه سازمان ها و ادارات و اعضای شورای کشاورزی شهرستان و استان می باشد.

وی افزود : سازمان جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی برای پرداخت هزینه های آبیاری تحت فشار در استان وجود ندارد، هر تعداد پرونده در شهرستان موجود است به جهاد استان معرفی تا سریعاً تامین اعتبار گردد.و در این راستا از سازمان آب و برق استان تقاضا می کنیم که حتماً یک هماهنگی با جهاد کشاورزی داشته باشند تا پیشرفتی در شهرستان در بخش کشاورزی حاصل شود.

در پایان سایر اعضای حاضر در جلسه شورای کشاورزی نکته نظرات خود را بیان نموده و تصمیماتی اتخاذ گردید .