معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان :

توسعه نیروی انسانی گذرگاهی جز آموزش و پرورش ندارد

خورنا | سرویس فرهنگ: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بهبهان، صبح امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در تالار معلم بهبهان برگزار شد. در این مراسم که با سخنرانی  اردشیر شجاعی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان همراه بود، از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان بهبهان تجلیل شد.

در این مراسم شجاعی ضمن تبریک عید مبعث و تبریک ایام و اعیاد شعبانیه گفت: خوشحالم از اینکه در جمعی حضور دارم که دلی به وسعت آسمانها دارند،کسانی که معاملات خود را فراتر از زمین و با خدای خود انجام داده اند، کسانی که با بذل و بخشش سرمایه خود باعث توسعه همه جانبه کشور می شوند، چرا که زیر بنای توسعه هرکشوری، توسعه نیروی انسانی آن خواهد بود و توسعه نیروی انسانی گذرگاهی جز آموزش و پرورش ندارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد:  در سیستم های آموزشی در کنار دانش آموز، یکی از مهمترین دروندادهای موجود که نقش بسیار پر رنگی در فعالیت های آموزشی دارد، فضا و امکانات هست.
شجاعی اشاره کرد: خوزستان، بدلیل اینکه در طول تاریخ درگیر حوادث زیادی از جمله هشت سال دفاع مقدس بوده و در زمانی که استانهایی که مستقیما در مناطق عملیاتی و جنگی قرار نداشته اند،کار ساخت و ساز مدارس آنها در حال حرکت بوده، در خوزستان نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه متاسفانه بسیاری از زیر ساختهای آموزشی نیز ویران شده است و با پایان جنگ تحمیلی، علی رغم تلاشهای خوبی که انجام گردید اما همچنان مدارس کپری و کانکسی را در خوزستان تجربه می کنیم و تراکم کلاس های درسی با ظرفیت بالای چهل نفری را نیز داریم و این مهم می طلبد که نگاه ویژه ای به ساخت و ساز مدارس در خوزستان انجام گیرد و با توجه به اینکه یکی از راهبردهای آموزشی و پرورشی توسعه مشارکتهای مردمی هست ، نقطه بارز و جلوه خاص مشارکتهای مردمی ، خیرین مدرسه ساز است.

در ادامه شجاعی افزود: کار خیر و خیر بودن در دین مبین اسلام مورد تاکید است، اما از آنجائیکه ما تنها دینی هستیم که کتاب آسمانی اش با اقرا(خواندن) شروع شد و به قلم قسم خورده شد و مفتخر به این هستیم که معجزه پیامبر اسلام(ص) کتاب بوده است و در بسیاری از روایات و احادیث توجه ویژه ای به علم اندوزی شده است پس کار خیری که مربوط به توسعه و رونق علم اندوزی باشد، مورد توجه ویژه دین مبین اسلام است. خواه این خیر، خیر مدرسه ساز باشد یا خیر مدرسه یار یا خیر آموزشی.

شجاعی همچنین با اشاره به تاریخ خط در ایران گفت : با تورقی در طول تاریخ ایران متوجه خواهیم شد که ما جزء اولین ملتهایی هستیم که به سمت ابداع خط و نوشتن رفته ایم، همچنین شاعر معروف و بزرگ ادبیات ما،حکیم ابوالقاسم فردوسی چند صد سال پیش فرمودند؛ توانا بود هرکه دانا بود پس توجه به دانایی در طول تاریخ و در میان همه بزرگان کشور ما مورد توجه ویژه بوده است.

در پایان شجاعی اظهار کرد: تشکر از خیرینی که معاملات خود رو با خدای خود انجام داده اند،از زبان ما قاصر است اما به حکم جمله متبرکه من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق به نوبه خود و به نیابت از مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از همه ی شما عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

پایان