طیبی مربی پیشکسوت شمشیر بازی: ورزش و جوانان خرمشهر سیاست انتقاد ناپذیر و  تفرقه افکنانه در پیش گرفته است

خورنا: پیرو مصاحبه ی چند روز پیش غلامرضا خنفری ریاست اداره ورزش و جوانان خرمشهر با خورنا و اظهاراتی درباره خانه شمشیربازی ، عبدالحلیم طیبی ورزشکار و مربی پیشکسوت این رشته در خرمشهر  جوابیه ای تنظیم و برای خورنا ارسال کرده که در ادامه میخوانید:

 

” استدعا دارم بنا به رسالت خبرنگاری جوابیه قسمتی از مصاحبه جناب اقای خنفری ریاست محترم اداره ورزش و جوانان خرمشهر در همان پستهای منتشره به اطلاع کاربران رسانده شود.در موارد مربوطه به شمشیربازی با توجه به اینکه به عنوان پیشکسوت این ورزش طی ۵۰ سال گذشته در کشاکش قوس این ورزش بودم مواردی چند را بعرض میرسانم.
اینجانب بعداز انقلاب در شورای فدراسیون حضور داشتم و پس از انحلال فدراسیون به مدت ۱۰ سال در سال ۱۳۷۱ هیات شمشیربازی استان بوسیله تعدادی از بازیکنان تشکیل شد، که اینجانب در تشکیل و برگزاری بزرگترین مسابقات بین المللی دهه فجر در اهواز نقش داشتم . بعلت بازسازی واحدهای صنعتی کشور و انجام ماموریت های مختلف در این مدت در استان فارس و هرمزگان در تشکیل هیئت شمشیربازی ان استانها فعالیت میکردم .
هیئت شمشیربازی خوزستان که بدست یکی ازبازیکنان وقت  بود تا سال ۱۳۸۷ عملا با توجه به فعالیت ناچیز نتوانست در توسعه و پیشرفت این ورزش تاثیر داشته باشد و براثر موارد پیش امده هیئت منحل و طی حکمی معاونت وقت ادارکل ورزش استان جناب اقای کیانی زاده به سمت سرپرست ورزش از جانب فدراسیون صادر گردید
ایشان اواخر سال ۱۳۸۹ طی تماسی با بنده و دعوت به تشکیل و راه اندازی شمشیربازی در خرمشهر با صدور حکمی به عنوان ریاست هیات شمشیربازی خرمشهر -که حکم مربوطه موجود است- و اعطای وسایلی ،اقدامات اولیه برای گرفتن جای تمرین و انتخاب تعدادی علاقمند انجام داد. که ریاست وقت اداره ورزش خرمشهر اقای رشنو در این زمینه کمکهای قابل توجهی کرد. تیم از بچه های خرمشهر تشکیل گردید . البته در آن زمان در آبادان هیچگونه فعالیتی شمشیربازی وجود نداشت .تیم خرمشهر بعنوان تیم استان با مساعدت اقای کیانی زاده سرپرست هیات در مسابقات قهرمانی کشوردر بخش بانوان و اقایان با تشکیل اردوی تدارکاتی در ارومیه شرکت نمود که از جانب ریاست فدراسیون تقدیر شد و تجهیزاتی به باشگاه هدیه کردند، پس از ان اقدامات راه اندازی شمشیربازی آبادان از اواخر سال ۱۳۹۰ انجام گرفت .

این فعالیت تا نیمه سال ۱۳۹۱ با انجام مسابقات داخلی ،شرکت در مسابقات مختلف کشوری و انجام مسابقات به مناسبتها در دو بخش بانوان و اقایان برگزار گردید .هزینه های انجام شده بوسیله رایزنی با تجار و صاحبان صنایع و خود اداره کل ورزش و اینجانب -که تصاویر و گزارشات ان موجود است-پرداخت شد . تمامی بازیکنان موجود از شاگردان اینجانب هستند و در کشف استعداد انها و تعلیم شمشیربازی به آنها نقش داشتم ،اکنون با ادعایی
کذب مخالف حضور من هستند که این موضوع جای تامل دارد و قابل بررسی است . در سال ۹۱ با راه اندازی شمشیربازی ابادان دونفر از بازیکنان این شهر در تیم جای گرفتند و در مسابقات کشوری ودیگر مسابقات شرکت کردیم .

متاسفانه با تغییرات سیاسی اداره ورزش خرمشهر دست خوش تغییراتی شده و عده ای فرصت طلب غیر ورزشی امور ورزش را در دست گرفتند و در اولین اقدام ۱۵ تن از فعالان ورزش و پیشکسوتان از کار برکنار واین اغاز ورود غیر ورزشیها و انهدام ورزش بود. انگیزه اکثر این اقایان برای اسم ورسم و شرکت در انتخابات شورای وقت بود . در سالهای بعد اولین هیئت استان با تشکیل اولین مجمع با حضور ۹ تن از نمایندگان، بازیکنان ،مربیان که ازخرمشهر بودند باحضور ریاست فدراسیون تشکیل و با انتخاب جناب اقای حیدری مدیر کل کنونی اداره ورزش و جوانان استان بعنوان رئیس هیئت استان منجر شد . البته تجربه نشان داده گرفتن مسئولیت غیر ورزشیها فقط برای اسم و رسم است وهچگونه کمک مالی نمیکنند. همزمان شمشیربازی اهواز نیز با معرفی یکی از بازیکنان قدیمی که سابقه سه ماهه درشمشیربازی رادارد وبعدا به سمت دبیر هیئت استان انتخاب شد که  تمامی معضلات شمشیربازی خرمشهر را فراهم آورد.

همچنین فعالیت ساخت خانه شمشیربازی خرمشهر پی گیری وپس از توقف ۴ ساله بلاخره پروژه با نظارت بنده به دستور مدیرکل به پایان رسید .
و اینجانب در این مدت توانستیم یکی از بازیکنان را به تیم ملی هدایت کنم و ایشان در سه مسابقه جام جهانی تهران شرف حضور داشت واز طرف اینجانب پشتبانی مالی و معنوی میشد و اخرین تیم شمشیربازی استان باز با حضور ۹تن از باززکنان خرمشهر در مسابقات ۱۳۹۶ حضور یافت.

در این مدت از کارهایی که بوسیله اینجانب صورت گرفت شرکت تیم شمشیربازی پیشکسوتان که همه از بازیکنان ده پنجاه خرمشهر بودن در سه دوره اقایان با کسب عناوین اول ،دوم و سوم کشور بود،که اینجانب در دو دوره سوم و در سال ۱۳۹۶ اول کشور شدم .  اما انتصاب یک غیر ورزشی که بنا به تعهدات ایشان و با رای موافق اینجانب حکم سرپرستی نامبرده صادر گردید که هیچ گونه کمک طبق تعهدات اولیه بالغ بر ۵۰ میلیون تومان جهت پارکت خانه شمشیربازی و تجهیزات مورد نیاز و ماهانه واریز مبلغ یک ملیون تومان به حساب هیئت که انجام نگرفت.
ایشان بنا به دستورات مافوق جهت کاندیداتوری در شورا تحمیل گردید . با تشریف فرمایی جناب خنفری که با رایزنیهای انجام شده گزینه ما و اکثر پیسکسوتان ورزش بودند متاسفانه سیاست غلط و انتقاد ناپذیر و  تفرقه افکنانه در مدیریت دارد بنابر این هرکجا و با حضور هرکس قابل بحث و رویایی است . تا حق موجود است یک طرفه قضاوت کردن حرام است . والسلام”

 

آنچه خواندید تماما اظهارات عبدالحلیم طیبی ست و خورنا بدون دخل و تصرف جهت رسالت شفاف خبری  آن را منتشر کرده است و هیچگونه قضاوتی در رد یا تایید آنها نمیکند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *