رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

استان خوزستان دارای رتبه ششم کشوری از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان است

رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان به وجود ۳۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان خوزستان با داشتن ۸۴ شرکت دانش‌بنیان حائز رتبه ششم کشوری از این لحاظ می‌باشد.

 

خورنا-احمدرضارستمی: در مراسم اختتامیه جشنواره هفته پژوهش استان که عصر امروز چهارشنبه ششم دی ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد بابک مختاری گفت: امسال سومین دوره جشنواره ایده‌های برتر یا طرح شتاب ملی با شیوه‌ای جدید در کشور برگزار شد البته مقدمات برگزاری این جشنواره را سال گذشته ضمن برگزاری جشنواره ایتاپ(ایده تا پدیده) کلید زده بودیم.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۵۰ ایده‌ جشنواره ایتاپ حدود ۴۴ ایده در جشنواره شتاب استان انتخاب شد که از این ۴۴ ایده پس از چندین مرحله داوری سه ایده به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال شد.

مختاری در ادامه توضیح داد: البته لازم به ذکر است که مجموعاً از تمام کشور در حدود ۲۸۰۰ ایده یا طرح به دبیرخانه جشنواره ملی ارسال شده بود که نهایت‌امر ۱۵ ایده برتر از بین این تعداد انتخاب شد و خوشبختانه از بین این طرح‌های برتر کشور ایده چهارم و یازدهم متعلق به استان خوزستان بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان عنوان کرد: امسال در هیجدهمین جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر کشور یک فن‌آور از استان خوزستان توانست جزء ۲۰ برگزیده این جشنواره شود که امروز از این فن‌آور برتر به همراه دیگر پژوهشگران کشوری تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

وی در مورد نمایشگاه هفته پژوهش در استان خوزستان گفت: براساس یک نظر سنجی در حدود ۵۷ درصد بازدیدکنندگان مرد و ۴۳ درصد نیز زن بوده‌اند و از لحاظ توزیع سنی نیز در حدود ۶۴ درصد بازدید‌ کنندگان به رنج سنی ۱۵ تا ۲۵ ساله تعلق داشته است.

مختاری در پایان به وجود ۳۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان خوزستان با داشتن ۸۴ شرکت دانش‌بنیان حائز رتبه ششم کشوری از این لحاظ می‌باشد؛ ۵۰ شرکت دانش بنیان خوزستان زیر نظر پارک علم و فناوری استان است.