رئیس شورای شهر شادگان: شادگان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گیرد

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر شادگان گفت: در راستای رفع معضل بیکاری در شادگان بهتر است این شهرستان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گیرد.

سیدمحمد علی سیدیان با اشاره به مهمترین مشکل فعلی این منطقه اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بالای بیکاری که طبق سرشماری سال ۸۵ بالای ۳۷ درصد بوده را مهمترین مشکل فعلی شهر می‌توان نامید.

وی راهکار برون رفت از معضل بیکاری را چنین عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های بالای شهرستان و مساعدت مسئولان استان و کشور از طریق راه‌اندازی واحدهای صنعتی بزرگ از جمله پتروشیمی، فولاد، شرکت فرومنگنز، شهرک‌های صنعتی و شهرک خرما و تبدیل بندر صیادی و قرار دادن شادگان جزو محدوده منطقه آزاد تجاری آبادان و خرمشهر این معضل را به حداقل رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر شادگان با بیان اینکه نرخ بیکاری در شادگان بالاتر از نرخ استان و کشور است، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های پنهان این شهرستان نظیر کشاورزی را تقویت کرده و در این زمینه به اشتغالزایی خوبی دست یافت.

وی بیان کرد: همچنین برای برون رفت از مشکلات فراوان خشکسالی جاری و خشک شدن رودخانه‌های شهرستان که منجر به از بین رفتن اکثر محصولات کشاورزی شهرستان شده، پیشنهاد می‌شود مسئولان جهاد کشاورزی استان و سازمان آب و برق خوزستان به فکر تأمین آب از محل دیگری از جمله آب‌های زیرزمینی تا تصفیه آب دریا برای مصارف کشاورزی باشند.

سیدیان ادامه داد: این شهرستان با وجود برخورداری از ظرفیت و قابلیت‌های بالای تجاری، اقتصادی و اجتماعی همچنان در بخش‌های بسیاری دچار نقصان و کمبود است.

وی گفت: در همین راستا مسئولان استانی و کشوری باید با توجه و دقت نظر بیشتر ظرفیت‌های این شهرستان را شناخته و آنها را تقویت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شادگان در پایان اظهار کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی بخش‌های مختلف منطقه و رفع مشکلات شهرستان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *