خط تولید لوله گاز ۳۲ و ۳۶ اینچ ماهشهر آماده بهره برداری شد

خورنا: مدیرعامل شرکت لوله سازی ماهشهر (سدید) در این باره توضیح داد: ظرفیت این کارخانه ۳۵۰ هزار تن در سال است که با توجه به سفارش مشتریان می تواند لوله های با قطر ۲۴ تا ۵۶ اینچ و ضخامت تا ۱.۴ اینچ برای گاز شیرین و ترش را تولید کند.

مهندس عطاءالله امینی گفت: تفاوت میان لوله های کاربردی در قطع گاز شیرین و ترش نوع مواد مورد استفاده نوع جوش در ساخت آنها و آزمایش های خاص خود است.

وی افزود: در طراحی و ساخت این کارخانه متخصصان و کارشناسان داخلی نقش مهمی داشته اند.

امینی اضافه کرد: در کنار خط تولید لوله گاز ترش، یک آزمایشگاه مجهز بر اساس پیشرفته ترین فناوری روز جهان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت لوله سازی ماهشهر (سدید) با بیان این که یکی از ویژگی های لوله های ترش ضدخوردگی و مقاومت بالای آن در مقابل گوگرد (H2S) است، گفت: هم اکنون ۱۹۸ شاخه لوله از این نوع به طور آزمایش در کارخانه تولید شده که ۱۱۰ شاخه آن با گذراندن آخرین مراحل آزمایشگاهی آماده به کارگیری است.

وی با تاکید بر این که تولیدات این شرکت در نوع خود در کشور ممتاز است، افزود: شرکت لوله سازی ماهشهر آمادگی کامل دارد تا بخش قابل توجهی از نیازها صنعت نفت بویژه در بخش گاز را تامین کند.

امینی با اشاره به وجود چند قرارداد با شرکت توسعه مهندسی گاز و پیمانکاران شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پرداخت به موقع مبلغ قراردادها از سوی مشتریان می تواند در شتاب بخشی به اجرای کار، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از واردات لوله از خارج و توسعه کارحانه با توجه به نیاز روزافزون پروژه های توسعه ای صنعت نفت و گاز کشور اثرگذار باشد

مدیرعامل شرکت لوله سازی ماهشهر یادآور شد: دسترسی آسان به خطوط ریلی، آبهای آزاد و حمل و نقل جاده ای از مزیت های این واحد صنعتی در تامین و جابه جایی تولیدات است.

شرکت لوله سازی ماهشهر یکی از کارخانه های زیرمجموعه گروه صنعتی سدید است که در سال ۱۳۸۱ در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر پایه گذاری و در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد.

گروه صنعتی سدید دارای ۱۵ کارخانه بزرگ است و ۷۵ درصد ظرفیت این واحدهای صنعتی در زمینه تولید انواع لوله های کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و آب است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *