منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر نائب قهرمان مسابقات رباتیک ۲۰۱۲ شریف کاپ شد

خورنا: تیم روبوتیک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در اولین حضور خود در مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی شریف نائب قهرمان این مسابقات در لیگ مبارزه و مسابقه شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این مسابقات که برای اولین بار توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شد، ۶۰۰ نفر در قالب ۱۷۰ تیم از موسسات و دانشگاههای سراسر کشور در ۹ لیگ به رقابت پرداختند .
سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز با توجه به نیاز روز افزون صنایع پتروشیمی به خودکفایی صنعتی و لزوم دانش محوری در فعالیتهای صنعتی برای اولین بار به این عرصه گام نهاد و توانست در لیگ مبارزه و مسابقه مقام دوم کشور را کسب کند.
مهندس کریمی، رئیس امور مهندسی و نماینده ی مدیریت سازمان در تیم رباتیک، ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت، ابراز داشت: این موفقیت برای سازمان ما آغاز راه است، زیرا ما عزم خود را جزم کرده ایم که در راه شکوفایی و پرورش استعدادهای خلاق، نیروهای جوان و توانمند صنعت پتروشیمی و نفت گامهای اساسی برداریم.
آقایان محسن کریمی (نماینده مدیریت)، امید دادگر (سرپرست)، پیمان خسروی، مهدی اسفندیاری، ناصر لطفی زاده، رامین رهنمون و محمدرضا شاهپوری اعضای تیم رباتیک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هستند.
نخستین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه شریف با هدف نزدیک‌تر شدن صنعت و دانشگاه، حرکت به سمت برگزاری لیگ‌های کاربردی‌تر و همچنین شکوفایی ایده‌های جدید و حرکت به سمت مسابقات خلاقانه رباتیک برگزار شد تا بتواند به هدف عمده «حل چالش‌های صنعتی کشور از طریق برگزاری مسابقات رباتیک» دست یابد .
این مسابقات در زمینه های بینایی ماشین، مسیریاب آزاد، مین یاب خودکار، باغبان هوشمند، مسیریاب دانش آموزی، طراحی مسابقه، شبیه سازی امداد و نجات، مسابقه و مبارزه و شبیه سازی فوتبال دو بعدی برگزار گردید .
مراسم افتتاح این مسابقات چهارشنبه، ۵ مهر ماه و مراسم اختتامیه روز جمعه ۷ مهر در سالن تربیت بدنی این دانشگاه شد .
لازم به ذکر است که پس از کسب این موفقیت، با دستور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، کریمی به عنوان دبیر برگزاری مسابقات رباتیک جام منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزیده شد و مقرر شد سازمان منطقه ویژه این مسابقات را در سطح شرکتهای منطقه ویژه ماهشهر برگزار نماید.
رئیس اتاق فکر سازمان با اعلام این خبر افزود: بنا داریم برنامه ریزی جهت برگزاری این مسابقات را تا اوایل سال ۹۲ انجام دهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *