برگزاری دومین همایش بزرگداشت امامزاده حیدر (ع) در بهبهان

خورنا: مسئول تبلیغات آستان مقدس امامزاده حیدر(ع) بهبهان از برگزاری دومین همایش بزرگداشت این امامزاده در شهرستان خبر داد.

محمدهادی روحی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: با توجه به روز بزرگداشت امامزادگان سراسر کشور و استقبال مردم از نخستین همایش بزرگداشت امامزاده حیدربن موسی(ع) بهبهان، تصمیم به برگزاری دومین همایش بزرگداشت این امامزاده گرفتیم.

وی در خصوص برنامه‌های این همایش گفت: سخنرانی و مداحی در خصوص این امامزاده، مولودی خوانی، تواشیح و نورافشانی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم است.

مسئول تبلیغات آستان مقدس امامزاده حیدر (ع) بهبهان افزود: در روزهای گذشته مسابقه‌ای فرهنگی با موضوع امام رضا (ع) نیز در سطح شهر برگزار کرده‌ایم که در دومین همایش بزرگداشت حیدربن‌موسی (ع) قرعه‌کشی آن انجام شده و جوایزی به رسم یادبود به برندگان اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، جشن میلاد امام رضا (ع) نیز در کنار این همایش برگزار می‌شود.

روحی‌پور هدف از برگزاری این همایش را تکریم این امامزاده واجب‌التعظیم دانست و گفت: دومین همایش بزرگداشت امامزاده حیدر(ع) بهبهان ماه جاری در صحن و حیاط این امامزاده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه‌نامه‌ای نیز با عنوان «بررسی جامعه شناختی کارکرد فرهنگی یک امامزاده در یک شهر» به قلم حجت‌الاسلام محسن قنبریان، استاد و مدرس حوزه علمیه در دست چاپ بوده که پس از آماده شدن میان مردم توزیع می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *