جایگزین درس پطروس فداکار در آبادان رونمایی شد

خورنا: با حضور معاون وزیر نفت از درس دریاقلی در کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی در آبادان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، معاون وزیر نفت در گرامی‌داشت یادواره ۲۳۹ شهید پالایشگاه آبادان که در سالن سینما نفت شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با فداکاری و رکاب‌زنی دریاقلی در آبادان دشمنان نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

علیرضا ضیغمی افزود: دریاقلی متوجه شد که نیروهای عراق از منطقه کوی ذوالفقاری و از سمت رودخانه بهمنشیر وارد خاک آبادان شده‌اند و در نظر دارند منطقه را محاصره کنند.

وی ادامه داد: این مرد ایثارگر با دوچرخه مسیری طولانی را رکاب زده و خود را به محل استقرار نیروهای نظامی کشورمان در آبادان رسانده و آنان را از واقعه خبردار کرده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به رونمایی از درس فوق گفت: اکنون به همت وزارت آموزش‌ و پرورش کشور این فداکاری برای آشنایی بیشتر فرزندان ایران اسلامی و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آنان در کتاب فارسی پایه ششم گنجانده شده است.

همچنین در ادامه این مراسم از کتاب عشق‌های جزیره با همت روابط عمومی پالایشگاه نفت آبادان پرده‌برداری شد.

در این مراسم مدیرعامل پالایشگاه آبادان در خصوص کتاب فوق گفت: کتاب عشق‌های جزیره به همت روابط عمومی پالایشگاه آبادان و با همکاری رزمندگان این خطه بعد از ۱۰ ماه فعالیت و تحقیق به بازار کتاب عرضه شده است.

مسلم رحیمی گفت: این کتاب برای آشنایی بیشتر ملت ایران با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، بسیجیان و مردم آبادان در هشت سال دفاع مقدس تنظیم و عرضه شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *