جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان هفتکل برگزار شد

قادرسبحانی|خورنا- جلسه صبح امروز جلسه کمیسیون دانشجویی با محوریت گرامیداشت روز دانشجو و بررسی مسائل و موضوعات دانشگاهی و دانشجویی به ریاست اسحق مرادی فرماندار هفتکل و با حضور اعضاء جلسه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید .

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیات قرآن کریم و عرض خیر مقدم ، اسحق مرادی گفت : روز ۱۶ آذر به ‌عنوان نماد مقاومت و ایستادگی دانشجویان پوینده حقیقت و عدالت در برابر استعمار غرب، استبداد بیان و نقش دانشجویان در تحولات مهم سیاسی و اجتماعی را بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به لزوم فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان خاطرنشان کرد : لازمه دوران دانشجویی علاوه بر تحصیل و فعالیتهای علمی ، حضور در عرصه های دیگر است که برای آنان بیشتر جنبه کمک آموزشی، فوق برنامه و یا حضور در عرصه دارد .اما لازمه آن ایجاد تحول در روحیه دانشجویان است.

فرماندار با تاکید بر استفاده حداکثری از پتانسیل ‌موجود در دانشگاه‌ها و توانایی‌های دانشجویان گفت: دانشجویان در قالب تشکلهای خود می توانند منشا اثر باشند و این به شرطی است که زمینه برای حضور مثبت آنان در عرصه مهیا شود.

مرادی با تبیین اهداف و محورهای اساسی کمیسیون دانشجویی به نقش دانشجویان در کشور پرداخت و اظهار داشت: بیداری دانشجویان در به ثمر رسیدن انقلاب ، رشادتها و شجاعتهای آنان در هشت سال دفاع مقدس و کسب عناوین و رتبه های برتر در عرصه های علمی و ورزشی برای همگان روشن بوده و حائز اهمیت است.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان از دانشجویان بعنوان مغز متفکر جامعه یاد کرد و افزود : دانشجویان به دلیل عدم وابستگی به ارکان قدرت ، نقش مهمی را در جهت دهی افکار عمومی داشته و بنوعی در تدوین و سیاستگزاری عمومی کشور دخیل اند. وی گفت با این ویژگیها که در دانشگاهها وجود دارد و تأکیدات زیادی هم از سوی مقام معظم رهبری درخصوص دانشگاهها شده است می طلبد که به این مهم پرداخته و درصدد رفع مشکلات آنها باشیم .

فرماندار بر تشکیل مستمر جلسات کمیسیون و رصد مسائل و مشکلات دانشجویان تاکید و از اعضای کمیسیون خواست نسبت به بررسی و حل مشکلات دانشجویان اهتمام جدی داشته باشند.

در پایان با هم اندیشی اعضای جلسه تصمیماتی در خصوص برگزاری مراسمات گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذر ماه اتخاذ گردید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *