محاصره یک کوچه با ۶۰ خانوار در بهبهان!/ پاسخگویی نیست/ تصاویر

خورنا -عجیب ، اما واقعی ، در بهبهان کوچه ایی بن بست با بیش از ۶۰ خانوار، فاقد ورودی استاندارد و مستقیم میباشد. این در حالی یست که معمولا با توجه به تعداد خانوار و ظرفیت یک کوچه به جهت رعایت موارد ایمنی و حتی زیبایی از ورودی تا عرض خیابان میبایست مورد بررسی اصولی قرار گیرد.

متاسفانه در شهرستان بهبهان این بررسی ها گویی شامل حال کوچه ایی در انتهای تختی نشده است ، تا جایی که این کوچه با بیش از ۶۰ خانوار فاقد یک ورودی استاندارد میباشد و البته آنچه در این مدت به جایی نرسیده است فریاد ها و اعتراض اهالی این منطقه میباشد.

شایان ذکر است شهرداری بهبهان برای ورودی این کوچه که در انتهای خیابان تختی و ابتدای سی متری شهید طیب قرار دارد پروانه ساخت صادر میکند که پس از حضور مالک و اقدام به ساخت و ساز، اهالی این کوچه متوجه ماجرا شده و کار به نزاع و اقدامات قضایی کشیده میشود.

گفتنی یست این کوچه که از اوایل سال ۸۹ در زمین های نیروی انتظامی پس از واگذاری ، احداث شده ، ابتدا به علت ظرفیت کم و وجود فضای سبز در اطراف منازل و جانمایی دو ورودی در این کوچه ، ورودی مستقیمی نداشته است که متاسفانه به مرور به علت های مختلف فضای سبز و ورودی آن به پلاک زمین تبدیل و به فروش رسیده است تا جایی که کوچه کوچک با ظرفیت حدود ۲۰ خانوار و به کوچه ایی طولانی ، بن بست و با ظرفیت ۶۰ خانوار و عرض کمتر از ۸ متر بدون ورودی تبدیل شد.

بر اساس تصاویر ارسالی به خورنا ، رفت و آمد در این کوچه در حال حاضر از یک کوچه ی کمتر از ۳ متر (که در صورت پارک یک ماشین این محل نیز مسدود میگردد ) و از میان ورودی مستقیم آن که توسط مالک در حال ساخت میباشد صورت میگیرد که هر ازگاهی به جهت ممانعت از تردد اهالی توسط مالک به منظور فشار به اهالی کوچه ، محل عبور آنها تخریب می شود.

متاسفانه علی رغم قول مساعد حسین ملک خدایی فرماندار بهبهان ، شهردار و مسئولین شهری تا کنون هیچ اقدامی برای برطرف کردن این معضل و مشکل که میتواند یک خطر جدی تلقی شود تا لحظه تهیه این گزارش صورت نگرفته و هیچ ارگان و نهادی مسئولیت این اشتباه فاحش را نپذیرفته است.
این در حالی یست که از مسکن و شهرسازی خوزستان تا شورا و شهرداری بهبهان در این پرونده عجیب می بایست پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است عدم ورودی مناسب میتواند منجر به اتفاقات ناگوار در این منطقه شود تا جایی که ورود ماشین های امدادی اعمم از اتش نشانی و امبولانس های اورژانس به سختی امکان پذیر است و در صورت وقوع یک حادثه ناگوار امکان خدمت و کمک رسانی در این کوچه بسیار سخت و ناممکن به نظر میرسد و این همان هشداری یست که قبل از وقوع فاجعه داده میشود.

پر واضح است فارغ از چرایی صدور پروانه ساخت برای زمینی که تنها ورودی مستقیم این کوچه محسوب می شود ، میبایست به بحث تغییر کاربری فضای سبز منتهی به این کوچه و ورودی میانه ی آن به پلاک های مجزا پرداخت که موجب شده کوچه ای کوچک ، که در زمان احداث بی نیاز از ورودی مستقیم بوده ، امروز با این حجم تغییرات و افزایش پلاک های مسکونی و ساخت و ساز ،بدون ورودی به یک مشکل لاینحل مبدل شود.

بر اساس این گزارش اهالی این کوچه که از اقدامات فرماندار ، شهردار و مسئولین مربوطه در بهبهان نا امید شده اند به جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و برطرف شدن این مشکل ملتمسانه خواستار ورود استاندار محترم خوزستان به این قضیه شده اند.

متاسفانه احداث کوچه ای با عرض ۸ متر و صدور پروانه ساخت برای خانه های بدون پارکینگ در دوره های قبل ، بر معضلات این کوچه افزوده است

در پایان این گزارش ، تصاویر این کوچه که حاوی مصائب مردمان مظلوم این منطقه می باشد را به امید برطرف شدن مشکل آنها انعکاس می دهیم.

img_3801 img_3798 img_3793 img_3789 img_3785 img_3779 img_3776 img_3772 img_3771 img_3756 img_3759 img_3698 img_3732 img_3683 img_3759