معاون استاندار: ۵۰۷ پروژه برای اشتغال ۶ هزار و ۱۸۱ نفر در هفته دولت بهره برداری می شود

خورنا – معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ۵۰۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و با ایجاد فرصت اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۱۸۱ نفر در هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی هفته دولت فرج الله خبیر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت در سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: بهره برداری از این پروژه های عمرانی همزمان با هفته دولت صورت می گیرد که تشریح این پروژه ها از سوی دستگاه های زیربط اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال هفته دولت در سال پایانی دولت باید عملکردها و دستاوردهای دولت و برنامه هایی که داشته به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود، افزود: دستاوردهای دولت در چهار حوزه برجسته برجام، محیط زیست، طرح تحول سلامت و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اطلاع رسانی می شود.

خبیر گفت: دولت در شرایطی کشور را بر عهده گرفت که مشکلات زیادی داشتیم و تورم اقتصادی افسارگسیخته و تحریم و تنگناهای اقتصادی تاثیر زیادی بر تبادلات اقتصادی و بازرگانی گذاشته بود.

وی یادآور شد: کاهش شدید تولید نفت که هنوز یکی از پارامترهای مهم در اقتصاد کشور است بر درآمد دولت تاثیر بسزایی داشت و کاهش شدید تولید نفت خدمات رسانی را دچار مشکلات کرده بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: دولت با رویکرد جدیدی فعالیت ها را شروع کرد و با توجه به وعده های دولت در خصوص رفع تحریم ها و تهدیدهای بین المللی انرژی زیادی در روابط بین المللی گذاشته بود که مذاکرات فشرده منجر به انعقاد تفاهمنامه بین المللی برجام شد.

وی اضافه کرد: اکنون پس از هفت ماه از لغو تحریم ها بر اساس این تفاهم نامه به تدریج شرایط خاصی در ایران و سایر کشورهای جهان ایجاد شد.

خبیر گفت: افزایش تولید نفت از نتایج این تفاهم نامه است که شاهد افزایش تولید بیش از ۱٫۵ میلیون بشکه و افزایش صادرات نفت از یک میلیون به ۲٫۵ میلیون بشکه شدیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: این طرح اقدام مهم دولت یازدهم بود که سروسامان دادن به وضعیت تولید و تامین دارو، اقدامات مهم در زمینه تعمیم پوشش بیمه ای دولت، کاهش هزینه های بیمارستانی و بهبود وضعیت بیمارستان ها از نتایج آن است.

وی افزود: همچنین اخیرا قراردادی برای احداث بیمارستان دو هزار تخت خوابی در اهواز با سرمایه گذاری سرمایه گذار خارجی به مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو منعقد شد.

خبیر بیان کرد: این بیمارستان در مساحت ۴۰ هکتار در منطقه پلیس راه قدیم اهواز احداث می شود.

وی بیان کرد: در شهرستان های آبادان، خرمشهر، دزفول و شوش نیز اقدامات موثری در زمینه ساخت و تجهیز بیمارستان ها صورت گرفت.

خبیر درباره دیگر اقدام دولت گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که بزرگترین طرح کشاورزی در منطقه خاورمیانه است نیز نتایج اقدامات دستگاه های زیربط در این زمینه در هفته دولت اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان درباره اقدامات زیست محیطی در دولت یازدهم تصریح کرد: در محیط زیست نیز چالش بسیاری وجود دارد که تنها مربوط به این دولت نیست و در دولت های پیشین نیز وجود داشت و در این زمینه همه آحاد جامعه باید احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: در محیط زیست استان خوزستان چندین چالش مهم وجود دارد که ریزگردها مهمترین بحث آن است.

خبیر یادآور شد: در این خصوص برخی کانون های ریزگردها در کنترل ما نیست و خارج از کشور است که امیدواریم با ایجاد ثبات نسبی در کشورهای عراق و سوریه بتوان این کانون ها را کنترل و مدیریت کرد

وی بیان کرد: همچنین پیگیری سازمان محیط زیست و آبگیری قسمت عظیمی از تالاب هورالهویزه بر کاهش میزان تولید ریزگردها تاثیر بسیاری داشت.

خبیر افزود: در برخی شهرستان هایی که منشا تولید ریزگرد هستند از جمله برخی نقاط استان بین امیدیه و رامشیر، ماهشهر و هندیجان نیز اقداماتی برای نهالکاری شروع شده که اجرای این طرح ها در بهبود وضعیت محیط زیست استان تاثیرگذار است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: نمایشگاه هفته دولت نمایشگاهی برای تشریح دستاوردهای دولت است که تمام دستگاه های اجرایی عملکرد خود را در معرض عموم قرار می دهند.

وی افزود: همچنین ستادی در نظر گرفته شده که در حوزه های مختلف کار را بر عهده گرفتند و دستاوردهای دولت یازدهم را در این نمایشگاه منعکس می کنند.

خبیر بیان کرد: همایش خوزستان و دولت یازدهم در هفته دولت برای تشریح دستاوردهای دولت با حضور برخی وزیران خواهد بود برگزار خواهد شد.

وی افزود: در هفته دولت امسال برای هر روز برنامه خاصی تدوین شده که برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

خبیر گفت: تجلیل از شهدای دولت و تجلیل و بزرگداشت همه کسانی که در دولت کار خدمات رسانی را به نحو مطلوب انجام دادند، از برنامه های این هفته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عملکرد دولت باید به نحو مطلوب در معرض دید مردم قرار گیرد و برنامه های استانی متناسب با سطح ملی تدارک شود.

هفته دولت دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی وباهنر برگزار می شود که در استان خوزستان مراسم این هفته سوم تا هشتم در نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار می شود.

همایش خوزستان و دولت یازدهم نیز چهارم تا هشتم شهریور با موضوعات برجام، طرح تحول سلامت، محیط زیست و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در تالار مهتاب اهواز برگزار می شود.