معاون استاندار خوزستان:پالایشگاه دزفول مشکل زیست محیطی نخواهد داشت

خورنا -حبیب اله آصفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرمسئولانه در خصوص مجوز زیست محیطی پالایشگاه دزفول گفت: این اظهار نظرها ناشی از بی اطلاعی از تکنولوژی مدرن و فوق مدرن دنیاست چرا که پالایشگاه های مدرن امروزی آلایندگی پالایشگاه های ۴۰ سال پیش را ندارند.
وی تاکید کرد: پالایشگاه دزفول از نظر زیست محیطی مدرن ترین پالایشگاه است و هیچ مشکل زیست محیطی ندارد ضمن اینکه مراحل اخذ مجوز زیست محیطی آن نیز بدون هیچ مشکل در حال انجام اشت.
فرماندار ویژه دزفول سرمایه مورد نیاز ساخت پالایشگاه دزفول را ۶ میلیارد یورو برآورد کرد و گفت: موضوع اصلی در ساخت پالایشگاه جذب سرمایه گذار آن است که این کار صورت گرفته و با هماهنگی سرمایه گذار یک میلیارد یورو برای شروع این طرح در بانک مرکزی نگهداری شده است.
آصفی با اشاره به کوتاهی سرمایه گذار اولیه پالایشگاه دزفول از لغو مجوز موقت سرمایه گذار اولیه این طرح خبر داد.
وی کار شکنی در روند ساخت پالایشگاه دزفول با ایجاد اشتغال هزاران نفر در این شهرستان را دشمنی با مردم دزفول توصیف کرد و افزود:با وجود برخی کارشکنی ها مراحل اخذ مجوزهای باقی مانده پالایشگاه دزفول در حال انجام است و بزودی مژده کلنگ زنی این مجتمع عظیم صنعتی را به مردم دزفول خواهیم داد.
معاون استاندار خوزستان با تاکید بر آلاینده نبودن پالایشگاه دزفول خاطر نشان کرد: تکنولوژی این پالایشگاه به قدری بالاست که از مازاد تولید برق آن می توان به عنوان یک نیروگاه استفاده کرد ضمن اینکه هیچ گونه مشکل زیست محیطی نخواهد داشت.
پالایشگاه دزفول موسوم به پالایشگاه مهرگان اواخر مردادماه سال ۱۳۹۰ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد اما به دلیل ناتوانی سرمایه گذار اولیه با گذشت نزدیک به پنج سال از این کلنگ زنی پیشرفت فیزیکی نداشت.
مجوز ساخت این پالایشگاه ۶ ماهه بوده که به امید جذب سرمایه گذار توانمند برای اجرا، مجوز آن هر ۶ ماه با پیگیری مسئولان دزفول تمدید شده است.
فرماندار دزفول آبان ماه پارسال نیز از بازپس گیری ۲۶۵ هکتار زمین واگذار شده برای احداث پالایشگاه دزفول از سرمایه گذار اولیه خبر داد و گفت:گروه سرمایه گذار به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از ساخت پالایشگاه دزفول کنار گذاشته شد.
با بهره برداری از این پالایشگاه علاوه بر فرصت های شغلی جدید در منطقه ۹ میلیون بشکه فرآوری گاز و ۷۵ هزار بشکه نفت سبک تولید خواهد شد.
ایرنا