فرماندار شهرستان خرمشهر

منطقه آزاد اروند یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه دانشگاه‌

خورنا : ولی‌الله حیاتی دیشب در نشست کمیسیون دانشگاه‌ها در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، اظهار داشت: باید به دنبال این باشیم که بر مبنای ظرفیت‌های موجود در شهر دانشجو تربیت کنیم تا هم راهی که در پیش می‌گیریم منجر به اشتغال شود و هم علم این دانش‌آموختگان زمینه تولید و بازار کار را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای توسعه شهرستان برنامه داشته باشند، افزود: برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خرمشهر نیازمند برنامه‌محوری هستیم که در این راه دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های علمی و پژوهشی خود در کنار دستگاه‌ها قرار گرفته و زمینه استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر در ادامه کم شدن تدریجی تعداد دانشجویان را معضلی بزرگ خواند و عنوان کرد: کم شدن تدریجی تعداد دانشجویان، در ‌‌نهایت به خروج برخی دانشگاه‌ها از گردونه‌های دانشگاهی می‌انجامد که باید با رصد کردن مرتب وضعیت دانشگاه‌ها و ارائه راهکار، باید از این معضل جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: با انجام پیگیری‌های لازم از وزارت علوم باید از ظرفیت علم‌آموزی کشور عراق نیز با به کار‌گیری سازوکارهای مختلف استفاده کرد.

بالا‌ترین مقام دولتی شهرستان خرمشهر در ادامه بر لزوم تعامل دانشگاه‌ها با همدیگر و سایر دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و کمبودهای مراکز علمی شهرستان تأکید کرد و دانشگاه‌ها را مورد خطاب قرار داد و متذکر شد: در مرحله اول باید از خود شروع کرده و تعامل بین بخشی و بین دانشگاهی داشته و در مرحله دوم از تعامل بخش‌های مختلف شورای اداری برای شکوفایی و رونق‌بخشی دانشگاه‌ها استفاده شود.

حیاتی در پایان منطقه آزاد اروند را یکی از ظرفیت‌های مهم در راستای توسعه دانشگاه‌های منطقه برشمرد و بیان کرد: منطقه آزاد اروند پتانسیل اقتصادی بزرگی است که می‌توان از آن کمک گرفت و آن را مورد استفاده قرار داد.

منبع / فارس