دهمین همایش کتیبه خرداد در اندیمشک برگزار شد

خورنا: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، دهمین همایش کتیبه خرداد در اندیمشک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، در این همایش که عصر امروز با حضور اعضای انجمن‌های فرهنگی، هنری و مذهبی اندیمشک و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان در تالار خورشید برگزار شد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، اظهار کرد: امام راحل کسی بود که هویت و معنویت و طعم شیرین اسلام و تشیع را به ما چشاند و ما را از ظلمت به نور هدایت کرد.

سید ولی‌الله مهدوی ادامه داد: امام خمینی (ره) در همه ابعاد برای بشریت الگوست و انسانیت را از منظر دین کامل به جهانیان عرضه کرد و تبیین اندیشه‌ها، افکار و استفاده عملی از سیره زندگی ایشان باعث پیشرفت جامعه اسلامی خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک اضافه کرد: انقلاب اسلامی با نقش مهم ولایت فقیه شکل گرفته و این امر یادگار تاریخی حضرت امام (ره) برای امت به شمار می‌رود.

مهدوی با اشاره به تأثیرپذیری فرهنگ و هنر از اندیشه‌های حضرت امام (ره)، تصریح کرد: خلق آثار بی‌نظیر در شعر و ادبیات آیینی به ویژه در آثار مربوط به هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از تاثیر شگرف آراء و اندیشه‌های این مرد بزرگ و الهی بر پدیدآورندگان این آثار است.

وی عنوان کرد: نگاه بلند امام به امت اسلامی  و تلاش برای پیشرفت و شکوفایی مسلمانان و تشکیل امت واحده و دوری از تفرقه‌گرایی از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک یادآور شد: وحدت، یکدلی و وفاداری به اصل ولایت فقیه بهترین راه حل برای کسب موفقیت‌های بیشتر ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این همایش شاعران انجمن شاعران اندیمشک شعرهای خود را با موضوع‌های انقلاب، امام و رهبری قرائت کردند.