۲۰ درصد حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان است

خورنا: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد حمل و نقل سنگین کشور در خوزستان انجام می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، احمد سیاحی ظهر امروز در آیین آغاز به کار پروژه خط دوم محور ریلی اهواز ـ بندرامام که در محل ایستگاه میاندشت برگزار شد، با اعلام این خبر اظهارکرد: خوزستان از جایگاه بالایی در بحث حمل و نقل قرار دارد.

وی افزود: استان خوزستان رتبه اول را در بخش حمل و نقل جاده‌ای دارد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت استان و تاثیر جدی پروژه‌ها و کارها در آن خاطرنشان کرد: انجام برخی پروژه‌ها در استان تاثیر ملی و شاید بین‌المللی دارد.

سیاحی در ادامه تصریح ‌کرد: در زمینه ریلی و توسعه بخش حمل و نقل ریلی، اثربخشی این صنعت در استان بسیار بالا است.

وی با اشاره به اهمیت دو خطه شدن خط ریلی اهواز بندر امام و اهواز به خرم آباد گفت: با اجرای این پروژه‌ها نفاع و سود خوبی برای شرکت راه آهن و استان به دنبال خواهد داشت.

معاون عمرانی استانداری خوزستان به لزوم ایجاد خط ریلی خوزستان به اصفهان اشاره کرد و گفت: این خط ریلی می‌تواند سه استان چهارمحال بختیاری، اصفهان و خوزستان را به هم متصل کند.

وی با اشاره به قدیمی بودن ایستگاه راه آهن اهواز و بالا بودن حجم تردد مسافر در این ایستگاه ادامه داد: ایستگاه مرکزی اهواز باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

سیاحی افزود: وضعیت این ایستگاه در شان مردم استان نیست.

وی در ادامه سخنان خود به تردد بالای زوار عراقی از مسیر ریلی و جاده‌ای خوزستان برای سفر به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: طبق بر آورده به عمل آمده سالانه افزون بر ۷۰۰ هزار زائر عراقی از خوزستان عازم مشهد مقدس و سایر استان‌های زیارتی همچون قم می‌شوند.

وی افزود: در صورت افزایش ظرفیت خط ریلی خوزستان امکان افزایش این میزان زائر وردی به خوزستان وجود دارد.

وی بر لزوم تسریع در اجرای خط ریلی بصره به شلمچه اشاره کرد و افزود:  این پروژه می‌تواند حجم مبادلات تجاری بین ایران و عراق را افزایش دهد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930303001386#sthash.cuoiH6k1.dpuf