راه‌اندازی سامانه ۱۵۹۰ در دانشکده علوم پزشکی آبادان

خورنا: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۵۹۰ در دانشکده علوم پزشکی آبادان به منظور دریافت استفاده‌کنندگان از خدمات درمانی در این منطقه خبر داد.

نصرالله حسونی بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۵۹۰ در دانشکده علوم پزشکی آبادان به منظور دریافت استفاده‌کنندگان از خدمات درمانی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: این سامانه از صبح امروز برای بهره‌برداری فعال شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ارتقای خدمات سلامت، ارتباط با مردم و استفاده از نقطه‌نظرات آنها عنوان کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه این سامانه در راستای برنامه‌های تحول نظام سلامت طراحی شده است، افزود: این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و راهنمایی‌های حوزه درمان است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۹۷۹۹ نیز پیامک‌های مردم را در این خصوص دریافت می‌کند.

به گفته وی این سامانه هم اکنون در معاونت درمان دانشکده مستقر شده است و دسترسی به آن از طریق تلفن ثابت و همراه و بدون نیاز به پیش‌شماره امکانپذیر است.

بحرینی ادامه داد: از پانزدهم اردیبهشت و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور تمام هفت بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در ماهشهر، خرمشهر، هندیجان، شادگان و آبادان پایش شده‌اند.

وی در پایان گفت: از ابتدای اجرای این طرح در کشور تا به امروز تعداد ۱۲۵ زایمان طبیعی رایگان در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شده است.