دستگاه های اجرایی آبادان برای اجرای طرح ضربتی فلج اطفال بسیج می شوند

خورنا: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری فلج اطفال در کشور همسایه عراق خواستار همکاری دستگاه های اجرایی آبادان در راستای اجرای طرح ضربتی فلج اطفال کودکان زیر پنج سال این شهرستان شد.

 ˈ سید ولی الله موسوی ˈ در نخستین نشست شورای بهداشت و امنیت غذایی آبادان در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: نیروی انتظامی، هلال احمر و بسیج برای اجرای طرح خانه به خانه فلج اطفال باید به صورت ویژه همکاری کنند.

وی اظهار داشت: طرح مایه کوبی فلج اطفال علیه بیماری فلج اطفال به دنبال اقدام های پیشگیرانه و افزایش چتر بهداشت و درمان در شهرستان اجرا می شود.

موسوی خواستار همکاری مردم آبادان با ماموران اجرایی این طرح شد و افزود: رسانه ها باید در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم نقش مهمی ایفا کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طرح مایه کوبی کودکان زیر پنج سال علیه بیماری فلج اطفال در دو نوبت و به فاصله یک ماه اجرا می شود.

ˈ مرتضی جعفری ˈ جامعه هدف در شهرستان آبادان را حدود ۳۲ هزار کودک اعلام کرد و افزود: برای اجرای بهتر این طرح ۱۰۰ تیم دو نفره آموزش دیده در مناطق مختلف شهر به صورت خانه به خانه این طرح را اجرا می کنند.