کارگاه آموزشی پسماند های عفونی در دزفول برگزار شد

خورنا: کارگاه آموزشی پسماند های عفونی ویژه مدیران و کارشناسان درمانگاههای دزفول برگزار شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این کارگاه آموزشی گفت: پسماند های عفونی یکی از انواع پسماند ها بوده که به دلیل حساسیت و دارای عوامل میکروبی و بیماری زا به عنوان پسماند ویژه محسوب می شود و نیازمند مدیریت صحیح و دفع بهداشتی است.

فرهاد قلی نژادˈ افزود: نظارت بر درمانگاهها و بیمارستانها در جهت مدیریت اجرای ضوابط و روشهای مدیریت صحیح اینگونه پسماند ها در شهرستان دزفول آغاز شده و با مشارکت و همکاری مدیران درمانگاهها و بیمارستان ها برنامه عملیاتی پسماند های عفونی دزفول تا پایان سال جاری تدوین و اجرا می شود.

بیتا چاییده ˈ رییس مرکز بهداشت دزفول نیز مدیریت پسماندهای عفونی را به دلیل اهمیت موضوع بسیار ضروری دانست و به مدیریت اصولی اینگونه پسماند تأکید کرد.

در این کارگاه آموزشی که توسط مرکز بهداشت دزفول با همکاری اداره حفاظت محیط زیست دزفول برگزار شد ضوابط و روشهای اجرایی مدیریت پسماند های پزشکی و عفونی ارائه و مدیران درمانگاهها نظرات خود را پیرامون مدیریت پسماند های عفونی بیان کردند.

تولید پسماند عفونی در شهرستان دزفول با دارا بودن چهار بیمارستان و ۱۹ درمانگاه افزون بر دو هزار کیلوگرم در روز میباشد که عملیات جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند های عفونی توسط بخش خصوصی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی دزفول و نظارت اداره حفاظت محیط زیست دزفول در حال انجام است.