بیکاری ۳.۵ میلیون ایرانی بر اساس آمارهای ارائه شده

خورنا: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس آمارهایی ارائه شده ۳.۵ میلیون ایرانی بیکارند.

رضا توفیقی زواره عصر امروز در مراسم تجلیل صادرکنندگان نمونه و فعالین صادراتی خوزستان که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: بر اساسی آمارهایی که ارائه شده ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت ایران بیکار هستند.

وی در ادامه به بیان آماری از صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی هفت ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته‌ایم در حالی که در سال گذشته این رقم ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در هفت ماهه نخست سال جاری واردات ماه از کشورهای مختلف ۲۴ میلیارد دلار بوده است که ۸۵ درصد آن کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه بوده‌اند.

توفیقی زواره یادآور شد: ۱۱ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران را مصنوعات داخلی و مابقی را محصولات پتروشیمی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از دغدغه‌های کلیدی ما است افزود: هم اکنون ۳.۵ میلیون نفر در کشور بیکار هستند که این بر اساس آمارهای ارائه شده است.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: از بین ۱۶۵ کشور دنیا از نظر کسب و کار ایران رتبه ۱۴۵ را دارد که تصویب شده تا پایان دولت یازدهم این رقم به ۱۰۰ برسد.

وی با بیان این نکته که خوزستان در بین استان‌های صادر کننده کشور رتبه دوم را دارد اضافه کرد: چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، هند، ترکمنستان و آذربایجان از جمله ۱۰ کشور نخستی هستند که صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها انجام می‌شود.