آخرین اخبار از گزینه‌های استانداری خوزستان/ معرفی ۵ گزینه اصلاح‌طلبان

خورنا: تحرکات جریانات سیاسی برای معرفی گزینه‌ استانداری خوزستان ادامه دارد که در این زمینه در هفته آینده جلسات گروه‌ها با وزارت کشور وارد مرجله جدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، این روزها بحث اینکه چه کسی سکان‌دار استانداری خوزستان خواهد شد به یکی از مهم‌ترین بحث‌های روز استان تبدیل شده است.

بعد از رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های احتمالی برای تصدی استانداری‌ها افزایش یافت و هر روز نام گزینه جدید مطرح می‌شود.

استان خوزستان نیز از این موضوع بی نصیب نبوده و تاکنون گزینه‌های مختلفی از سوی محافل مختلف سیاسی معرفی شده است که خبرگزاری فارس به منظور اطلاع افکار عمومی از روند مسائل سیاسی، با وجود عدم قطعی شدن گزینه‌های معرفی شده به معرفی آنها پرداخت.

پیش از این خبرگزاری فارس خوزستان از احتمال معرفی گزینه‌های جدیدی خبر داده بود که در چند روز گذشته این موضوع محقق شد.

در این حال در بررسی آخرین وضعیت محافل سیاسی برای معرفی گزینه‌های استانداری خوزستان آخرین اخبار رسیده از منابع مطلع بدین شرح است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس همچنان بر مطرح بودن سیدشریف حسینی به عنوان گزینه بخشی از مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید دارند.

محمدسعید انصاری در اینباره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: بحث انصراف سیدشریف حسینی تنها در حد رسانه‌ها است و هنوز این موضوع مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ۳۱ شهریورماه جلسه‌ مشترک مجمع نمایندگان خوزستان با وزیر کشور در خصوص استانداری برگزار می‌شود و احتمال بسیار زیاد در این جلسه تکلیف گزینه نهایی تا حدودی مشخص خواهد شد.

در این حال یک منبع نزدیک به جریان اصلاح‌طلبان خوزستان از معرفی پنج گزینه قطعی به دولت توسط این جریان سیاسی خبر داد و گفت: در نشست جمعی از افراد شاخص اصلاح طلبان خوزستان در تهران سیدمحمدعلی افشانی معاون اسبق عمرانی استانداری خوزستان، جاسم جادری رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خوزستان، رضایی بابادی معاون اسبق استاندار تهران و خراسان جنوبی در دولت اصلاحات، حمیدکهرام نماینده اسبق مردم اهواز در مجلس ششم و فرامند هاشمی‌زاده نماینده و شهردار اسبق مردم اهواز و معاون سابق عمرانی استاندرای خوزستان به عنوان گزینه‌های اصلاح‌طلبان به دولت معرفی شدند.

این منبع آگاه از حضور برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب خوزستانی خبر داد و گفت: محمد کیانوش راد و حمید کهرام نمایندگان اسبق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل زمانی، ماندنی جهانتاب، غلامرضا شریعتی معاون اسبق امنیتی استاندار خوزستان، مرتضی مموئی نخستین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، عموری، کروشاوری، عابدی و فواد کریمی از فعالان اصلاح‌طلب خوزستان در این جلسه حضور داشتند.

در این حال برخی خبرها از تلاش گروه‌های دیگری برای ابقای سیدجعفر حجازی استاندار فعلی خوزستان تا پایان سال‌جاری حکایت دارد.

برخی منابع با اعلام این مطلب علت این تصمیم را اختلاف بر سر گزینه‌های معرفی شده اعلام کرده‌اند.

به هر حال با توجه به مدت زمان زیاد مدیریت حجازی در استانداری خوزستان، احتمال اینکه استاندار جدید خوزستان تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف شود بسیار زیاد است.