خونگیری در مرکز انتقال خون آبادان تا ساعت ۲۳

خورنا: رئیس مرکز انتقال خون آبادان گفت: امکان خونگیری در روز‌های ماه رمضان وجود دارد.

سید هادی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان ساعات کار مرکز انتقال خون آبادان نیز تغییر یافته است.

وی افزود: در این راستا مرکز انتقال خون آبادان صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۲ و عصر نیز از ساعت ۱۹ تا ۲۳ آماده حضور اهدا‌کنندگان خون است.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و با توجه به روزه‌دار بودن مردم میزان خون‌های اهدایی کاهش می‌یابد.

موسوی تصریح‌ کرد: البته روزه‌داران می‌توانند در ساعات صبح نسبت به اهدا خون اقدام کنند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها در ساعات عصر است که امکان خونگیری وجود ندارد و به همین دلیل مرکز انتقال خون آبادان تا ساعت ۲۳ آماده مراجعه اهدا‌کنندگان خواهد بود.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان خاطرنشان‌ کرد: همچنین با توجه به اینکه در شب‌های قدر تعداد اهداکنندگان افزایش می‌یابد باید تمهیداتی به این منظور اندیشیده شده است.

موسوی افزود: بر این اساس و در شب‌های قدر خونگیری در مرکز انتقال خون تا اذان صبح ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص کمبود گروه خونی در این شهرستان نیز تصریح‌ کرد: هیچ کمبودی در زمینه خون وجود ندارد بلکه تامین‌ کننده خون مورد نیاز برخی شهرهای دیگر نیز هستیم.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان در پایان گفت: با توجه به اینکه در ماه رمضان میزان اهدا خون کاهش می‌یابد کمبودها فقط در زمینه خون‌ تازه است.