گزارش تصویری از اختتامیه تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند

عباس مدحجی . خورنا: اختتامیه ی بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه پنجشنبه در باشگاه نفت آبادان برگزار شد . این اختتامیه ، پنجشنبه شب در سینمای روباز بریم با مجری گری محمد رضا شهیدی فر میزبان سینماگرانی از کل کشور نظیر داریوش ارجمند ، روح الله حجازی ، کتایون ریاحی ، محمود گبر لو ، بهرام عظیمی ، ساعد سهیلی ، حبیب اسماعیلی ، مارال فرجاد و حمید نعمت الله بود .

اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و مدعوین از چالشهای بازسازی خرمشهر و آبادان گفت. زمانی با اظهار تاسف از عدم بازسازی اقتصادی دوشهر منطقه آزاد اروند ، علل آن را فارغ از عملکرد دولت ها به بخش خصوصی و نابودشدن محورهای توسعه مربوط دانست و افزود یکی از دلایلی که باعث شد شهرهای آبادان و خرمشهر هنوز هم در بعضی مناطق آثار جنگ را بر چهره داشته باشند ،احیا نشدن محورهای اقتصادی و حیات خود بعد از جنگ است که نتوانستند محورهای توسعه اقتصادی شان را باز سازی کنند. شهرها با کسب و کار شکل می گیرند و توسعه این بخش بیشتر بر عهده مردم است تا دولت ها.
وی در ادامه ، آمادگی خود و سازمان منطقه آزاد اروند را برای حمایت از ایده های اشتغال زا در فرهنگ سینما و هنر را اعلام کرد. همچنین همایون قنواتی رئیس فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند در پایان مراسم بیانیه ای قرائت کرد و از مهمانان و حضار و اصحاب رسانه قدردانی کرد. قنواتی گفت : اکنون پس از گذشت قریب به چهار دهه از تداوم رویداد ارزشمند جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و تأثیر به سزای آن در عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم و سینمای ایران توانسته است در عرصه‌های جهانی دارای هویتی ویژه و مستقل شود. برگزاری بخش تجلی اراده ملی جشنواره در این منطقه که نماد پایداری و همبستگی مردم ایران بوده است که نشان پر معنایی از همراهی و هم‌سوئی هنرمندان سینمای ایران با ارزش‌های بلند انسانی و ملی و اسلامی مردمان این سرزمین است.
سینماگران نیز در بخش های مختلف همزمان با دریافت جوایز خود ، نقطه نظرات خود را کوتاه بیان میکردند . دراین بین داریوش ارجمند و روح الله حجازی که برای فیلم های ماهورا و اتاق تاریک برنده شده بودند از تلاش برای باز کردن عرصه فعالیت برای جوانان گفته و تقدیر ویژه ای از ساعد سهیلی بازیگر جوان و پرکار این دوره ی جشنواره با سه فیلم بعمل آوردند .
دراین مراسم افرادی نظیر جواد عزتی ، حمید نعمت الله ، روح لله حجازی ، داریوش ارجمند ، حمیدرضا آذرنگ ، ساعد سهیلی ، ابراهیم حاتمی کیا و…. برای فیلم هایی نظیر سوتفاهم ، تنگه ابوقریب ، سرو زیر آب ، چهارراه استانبول ، شعله ور ، ماهورا ، اتاق تاریک، به وقت شام و… جایزه گرفتند.

از دیگر مهمانان و حاضرین فعال در منطقه نیز میتوان به هنرمندان : عبدالحلیم تقلبی ، عبدالله حلیات ، مسعود بغلانی ، فواد رابحی ، بهنام کاوه ، کوروش کرم پور و… و مسولان : رضا مردانی ، همایون قنواتی ، سید مرتضی نعمت زاده ، موعود شمخانی، خسرو نشان ، حسین حمید پور و… اشاره کرد.

تاخیر در آغاز مراسم ، حضور کمرنگ رسانه های محلی و و تغییرات جوی در فضای روباز از نکات منفی این اختتامیه بود . اختتامیه در ساعت ۱۰ پنجشنبه شب به کار خود پایان داد تا مهمانان صبح جمعه به تهران پرواز کنند .

 

همایون قنواتی، بهزاد وزیری،سید وحید طباطبائیان هیئت داوران بخش تجلی اراده ملی در منطقه آزاد اروند، با احترام و سپاس از همه آثار شرکت‌کننده در جشنواره، و در راستای توجه هنرمندان به اولویت‌هایی مانند اخلاق، تحکیم نهاد خانواده و آسیب‌های فردی و اجتماعی، به همراه ارزش‌های هنری آثار و آراء خود را بدون ترتیب اولویت و به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به کارگردان فیلم سینمایی «شعله ور» جناب آقای حمید نعمت‌الله.

۲- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «سوءتفاهم» به جناب آقای احمدرضا معتمدی.

۳- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به تهیه کننده فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به جناب آقای روح‌الله حجازی.

۴- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به بازیگر فیلم سینمایی «ماهورا» جناب آقای داریوش ارجمند.

 

جوایز مرکز ملی فرش ایران:

?طراح صحنه دارکوب به آیدین ظریف

?طراح صحنه مصادره به اصغر نژادایمانی

?طراح صحنه جاده_قدیم به کیوان مقدم

?طراح صحنه شعله ور به محمدرضا شجاعی
جوایز سازمان مدیریت منابع آب ایران

?جواد عزتی برای بازی در فیلم تنگه ابوقریب

? حمیدرضا آذرنگ برای بازی در فیلم تنگه ابوقریب

?ساعد سهیلی برای بازی در فیلم ماهورا

?بهرام توکلی برای کارگردانی فیلم تنگه ابوقریب

 

جوایز بیمه ایران

?مصطفی کیایی برای کارگردانی فیلم چهارراه استانبول

?سعید ملکان برای تهیه‌کنندگی فیلم تنگه ابوقریب

?محمدعلی باشه آهنگر برای کارگردانی فیلم سرو زیر آب
جوایز شورای عالی اخلاق پزشکی

?جواد عزتی برای بازی در فیلم تنگه ابوقریب

?بهرام توکلی برای کارگردانی فیلم تنگه ابوقریب
جوایز انجمن مدیران تولید

? محمدرضا منصوری برای مدیری تولید فیلم تنگه ابوقریب
جوایز بنیاد شهید و امور ایثارگران

?ابراهیم حاتمی‌کیا برای کارگردانی فیلم به وقت شام

?رضا فرهمند برای کارگردانی مستند زنانی با گوشواره های باروتی

?حمید زرگرنژاد برای کارگردانی فیلم ماهورا
جوایز سازمان منطقه آزاد اروند

?حمید نعمت‌الله برای کارگردانی فیلم شعله ور

? احمدرضا معتمدی برای کارگردانی فیلم سؤ تفاهم

? روح‌الله حجازی برای کارگردانی فیلم اتاق تاریک

?داریوش ارجمند برای بازی در فیلم ماهورا

?علی قائم‌مقامی برای تهیه‌کنندگی فیلم جشن دلتنگی
جوایز سازمان سینمایی

?مصطفی رزاق‌کریمی برای کارگردانی مستند بانو قدس ایران

?حامد جعفری برای تهیه‌کنندگی انیمیشن فیلشاه

?هادی محمدیان برای کارگردانی انیمیشن فیلشاه

? رضا فرهمند برای کارگردانی مستند زنانی با گوشواره های باروتی

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *