رئیس دانشکده سما بندرماهشهر :

یکی از ظرفیت های بسیار مهم فعالیت های فرهنگی، برگزاری یادواره های شهدای مدافع حرم است/ رسالت اصلی دانشکده سما مهارت آموزی است

رئیس دانشکده سما بندرماهشهر گفت: برگزاری یادواره های شهدا یکی از ظرفیت های بسیار مهم فعالیت های فرهنگی است که خوشبختانه با استقبال خوب جوانان امروز مواجه شده است و برگزاری این قبیل برنامه تاثیر بسزایی در اشاعه مهارت های زندگی شهدا در بین جوانان می شود.

به گزارش خورنا، بیژن قنواتی عصر امروز در مراسم دومین یادواره شهدای مدافعان حرم در دانشکده سما بندرماهشهر با حضور سرهنگ حاجتی، معاونت هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: بعد از برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم در سال گذشته در دانشکده سما برآن شدیم این مراسم ارزشمند را هر ساله به پاس رشادت های شهدای میهن اسلامی برگزار کنیم. امسال نیز دومین یادواره شهدای مدافع حرم به دست کارکنان امور فرهنگی و دانشجویان پرتلاش این دانشکده بعد از چند روز تلاش های شبانه روزی برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا یکی از ظرفیت های بسیار مهم فعالیت های فرهنگی است که خوشبختانه با استقبال خوب جوانان امروز مواجه شده است. از این رو سال آینده با هدف ترویج ارزش های نظام جمهوری اسلامی در بین جوانان، این یادواره را در شهر با کمک دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار خواهیم کرد بلکه کوچکترین خدمتی در راه شهدا برای جبران رشادت های آن بزرگواران انجام داده باشیم.

رئیس دانشکده سما بندرماهشهر در ادامه به رسالت این دانشکده پرداخت و گفت: رسالت اصلی دانشکده سما در کنار علم آموزی، مهارت آموزی است، چرا که معتقدیم فراگیری مهارت های زندگی از سایر مهارتها مهم تر است و در این مسیر ضرورت فراگیری مهارت های زندگی شهدا و خانواده شهدا بیش از پیش احساس می شود.

قنواتی اضافه کرد: بنابراین باید تلاش مضاعفی برای اشاعه مهارتهای زندگی شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در بین جوانان داشته باشیم. متآسفانه در این راه اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته و کار شاخصی برای تقدیر از شهدا و شهدای مدافع حرم ارائه نشده است. برگزاری این قبیل برنامه تاثیر بسزایی در اشاعه مهارت های زندگی شهدا در بین جوانان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در دانشکده سما گسترش مهارت های زندگی شهدای مدافع حرم در بین جوانان و دانشجویان است، برای رسیدن به این هدف ضرورت دارد تمام مسوولان با هماهنگی و انسجام بیشتری برای ارائه این قبیل برنامها به ویژه برای نسل جوان و دانشجو اهتمام ورزند. چرا که فراگیری علوم پایه به تنهایی پاسخگوی نیازهای جوانان ما در فضای امروز نیست.