در جلسه استاندار خوزستان با مشاورين امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه های اجرایی

سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان: باید در انتصابات مدیریتی نگاه جنسیتی از بین برود

سرپرست امور بانوان استانداری: از جمله مهمترین دغدغه هایی که در حوزه زنان مطرح میباشد اون تبعیض جنسیتی است که در انتصابات مدیریتی در دستگاههای اجرایی٬ فرمانداری ها٬ سازمانها و نهادها نسبت به بانوان صورت میگیرد.

خورنا|احمدرضارستمی: در نشست استاندار خوزستان با مشاورین امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه های اجرایی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد در ابتدای جلسه سیده فرانک موسوی سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر گزارشی را از عملکرد امور بانوان استان در سال ۹۵ ارائه کرد و اظهار داشت: بازوان اجرایی ما در امور بانوان چه در دستگاههای اجرائی و چه در فرمانداری ها بی شک بانوانی هستند که کارشان را در امور بانوان فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی استان انجام میدهند.

موسوی افزود: از دلایل اصلی تشکیل این نشست انعکاس مسائل و مشکلات حوزه زنان در مباحث مربوط به این حوزه میباشد که بر این اساس در خدمت مشاورین و کارشناسان امور بانوان در دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان می باشیم.

سرپرست امور بانوان استانداری تصریح کرد: از جمله مهمترین دغدغه هایی که در حوزه زنان مطرح میباشد اون تبعیض جنسیتی است که در انتصابات مدیریتی در دستگاههای اجرایی٬ فرمانداری ها٬ سازمانها و نهادها نسبت به بانوان صورت میگیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه در فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی در زمینه تخصیص اعتبارات به حوزه زنان نیز تبعیضات فراوانی اتفاق میافتد گفت: اکثرا بانوانی که در این جلسه حضور دارند و به عنوان مشاور امور بانوان در فرمانداری ها و ادارات دولتی هستند که هر کدام بین ۱۵-۱۰ سال در امور بانوان فعالیت دارند ولی متاسفانه به علت وجود نگاه تبعیض آمیز به زنان در دستگاههای اجرایی استان اکثرا پست تعریف شده ای را ندارند و مجبور هستند که با سمت دیگری کارهای بانوان را انجام دهند و علاوه بر آن هم همیشه برای گرفتن اعتبارات از مدیران خود برای انجام کارهای فرهنگی با دغدغه های فراوانی روبرو هستند.

موسوی در پایان عنوان کرد: نگرانی بانوان بابت کم توجهی به امور بانوان است، شایسته سالاری باید صورت گیرد و نگاه جنسیتی از بین برود.

لازم به ذکر است در این مراسم توسط سید لطف هاشمی مدیر کل حوزه استانداری خوزستان هدیه ای که از طرف کلیه بانوان مشاور در فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی استان به پاس قدردانی از تلاشهای خانم موسوی در پیگیری مسائل و مشکلات زنان استان تدارک دیده شده بود به وی اهداء شد .