دردیدار چهره به چهره فرماندارویژه خرمشهربا مردم روستاهای غرب کارون عنوان شد

دولت تسهیلات ویژه ای را در بخش کشاورزی به کشاورزان ارائه نموده است

خورنا -به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر ، ولی اله حیاتی در دیدار چهره به چهره با مردم شریف روستاهای غرب کارون ، گفت : دولت تسهیلات ویژه ای را در بخش کشاورزی به کشاورزان ارائه نموده است.
وی یکی از قطب های توسعه اقتصادی خرمشهر را محور کشاورزی خواند و افزود : با پیگیریهای استاندار محترم و نماینده مردم خرمشهردر مجلس شورای اسلامی شش هزار هکتار از اراضی غرب کارون در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری درجهت رونق کشاورزی این منطقه و رفع دغدغه های مردم قرار گرفت.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر خاطرنشان کرد: هدف از این دیدار حضور مسئولین در بین مردم و رصد کردن مسائل و مشکلات آنان از نزدیک است.
وی با بیان اینکه نوید های خوبی برای روستائیان خرمشهر حاصل شده، گفت: عملیات گاز رسانی به روستاهای غرب کارون از دیم ابن نجم تا ام السواد به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان به زودی آغاز و پیمانکارآن در روستای سبعه تجهیز کارگاه نموده که طی یک دوره ۱۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید .
حیاتی تسطیح اراضی ، میکانیزاسیون و بوجاری کردن بذر را از خواسته های کشاورزان خواند و گفت: با تصویبی که در شورای کشاورزی شهرستان انجام شد با مشارکت منطقه آزاد اروند و سازمان تعاون روستایی استان قول های مساعد داده شده که یک دستگاه فرآوری بذر بوجاری شده، برای کشاورزان خرمشهری خریداری شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص مشکلات مطروحه از سوی مردم از قبیل مشکل آب و ساماندهی وضعیت آب رودخانه کارون ، افزود: بخشی از این مسائل و مشکلات با اعمال مدیریت و برنامه زمان بندی کوتاه مدت قابل حل و بخشی دیگر نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است.
وی با بیان اینکه اولین مولفه توسعه در هرجامعه ای مردم هستند، خطاب به حاضرین گفت : بخشی دیگر از مسائل و مشکلات مستلزم همکاری مردم با مسئولین است. خدمتگزاران دولت را از خود بدانید و آنها را در اجرای امور و رفع معضلات و مشکلات یاری رسانید.
حیاتی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص حق آلایندگی شرکت های نفتی اظهارکرد: با پیگیری های نماینده محترم مجلس و مکاتباتی که با وزارت نفت داشتیم مقررشد حق آلایندگی شرکتهای نفتی که در خرمشهر فعالیت دارند به خرمشهر تعلق بگیرد وعوارض آن به شهرداری خرمشهر و دهیاریهای روستاهای غرب کارون تزریق شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرضمن تشکراز تلاش های استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس درخصوص استفاده حداکثری از ظرفیت شرکتهای صنعتی در غرب کارون عنوان کرد:سال گذشته شرکت میرزا کوچک خان ۳۰ نفر از نیروهای مورد نیاز خود را از مردم غرب کارون به کار گرفت و ما اجازه ندادیم از شهرهای اطراف بیایند و در آنجا مشغول شوند.
وی در پایان از تبدیل ژنراتورهای دیزلی به برقی خبرداد و افزود : تبدیل موتور ژنراتورهای دیزلی به برقی از سیاست های دولت در جهت رونق کشاورزی است تا در قالب یک قاعده مشخص بتوانند از آب و برق مجاز استفاده بهینه کنند.