دیدار استاندار خوزستان با مسیحیان استان/ دکترشریعتی : عیسی مسیح ندای صلح و دوستی و برادری را در جهان سر داد

احمدرضارستمی_خورنا : به مناسبت سال نو میلادی دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با پیروان دین مسیحت در استان دیدار کرد در این دیدار که با انجمن آشوریان ، ارامنه و کلدانی‌های استان بود ٬ استاندارخوزستان ضمن تبریک سال نو به تمام مسیحیان استان اظهار کرد : عیسی مسیح ندای صلح و دوستی و برادری را در جهان سر داد به همین دلیل به پیامبر صلح شهرت پیدا کرده است .

/مسیحیان کشور پا به پای هموطنان خود در روزهای تنگی و خوشی گام برداشتند/

دکترشریعتی با اشاره جایگاه و شأن مسیحیت در دین مبین اسلام توضیح داد : این شأن برگرفته از جایگاه حضرت مریم (ع) و اختصاص یکی از سوره‌های قرآن به آن است . ایشان با بیان اینکه کشور ما سختی‌ها و مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشته است متذکر شد : مسیحیان کشور پا به پای هموطنان خود در روز‌های تنگی و خوشی گام برداشتند .
در ادامه استاندار خوزستان خطاب به اقلیت‌های مذهبی حاضر در جلسه گفت: از طرف همه هم استانی‌های خود به تمام آشوریان ، کلدانی‌ها و ارامنه استان سال نو میلادی را تبریک می‌گویم .

/تغییر نام خیابان شهید «یرمی یعقوبی» کیانپارس و مرمت مقبره مسیحیان اهواز را پیگیر میشویم/

شریعتی در خصوص تغییر نام خیابان ۲۱ کیانپارس که به نام یکی از شهدای مسیحی به نام «یرمی یعقوبی» بود بیان کرد : این مساله را از طریق شورای شهر ، شهرداری و معاونت عمرانی حل خواهیم کرد .
استاندار خوزستان در مورد ضرورت مرمت و بازسازی مقبره مسیحیان واقع در پیچ میدان منطقه هفت اهواز ، که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد تاکید کرد : به دلیل وجود کشته شدگان لهستانی جنگ جهانی اول در این مقبره به زودی هیاتی فرهنگی از کشور لهستان برای بازدید از این مقبره وارد استان می‌شوند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به قدمت چندین ساله این مقبره و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری ٬ سازمان‌های ذیربط باید در خصوص مرمت ، بازسازی و ترمیم آن تلاش کنند .