عباسی: نبود نقدینگی، مشکل اصلی تعاونی‌های ماهشهر است

خورنا: مدیر اداره تعاون و کار ماهشهر نبود نقدینگی را مشکل اصلی تعاونی‌های این شهرستان عنوان و از عدم همکاری بانک‌ها در تسهیلات‌دهی در جهت افزایش نقدینگی تعاونی گلایه کرد.

قاسم عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا، اظهار کرد: با وجود تقاضای تعاونی‌ها نسبت به دریافت تسهیلات در سال‌جاری، هیچ تسهیلاتی از سوی بانک‌ها به تعاونی‌ها پرداخت نشده و یا پرداختی‌ها محدود و موردی بوده است.

وی افزود: تعاونی‌های شهرستان تولیدی و خدماتی هستند و در صورت تسریع و همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات، قطعاً این تعاونی‌ها می‌توانند نقش مهمی در تولید و اشتغالزایی شهرستان ایفا کنند.

مدیر اداره تعاون و کار ماهشهر تصریح‌کرد: بانک عامل تعاونی‌ها در شهرستان بانک توسعه تعاون است که متاسفانه همکاری خوبی با تعاونی‌ها نداشته است.

عباسی عنوان‌ کرد: اغلب بانک‌ها وجود مشکلات و محدودیت‌های اعتباری را دلیل عدم ارایه تسهیلات اعلام می‌کنند که از نظر ما لطمه اصلی این مشکلات را تعاونی‌ها متحمل می‌شوند و به دلیل نبود نقدینگی نمی‌توانند به تولید و خدمات خود ادامه دهند.

وی بیان‌کرد: در قالب طرح توسعه کشاورزی مهر امسال ۹ تعاونی تشکیل شد که این تعاونی‌ها در زمینه شیلات و پرورش ماهی در قفس فعالیت می‌کنند؛ تاکنون نیز مجوز دریافت تسهیلات برای ۳ تعاونی شیلاتی تصویب شده است.

عباسی افزود: بانک کشاورزی بانک عامل طرح کشاورزی مهر است که مشکلی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *