بیات: طرح های پتروشیمی در ماهشهر با توان متخصصان داخلی اجرا می شود

خورنا: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی در منطقه ماهشهر با استفاده از توان متخصصان داخلی با شتابی مناسب در حال اجراست.

به گزارش خورنا، عبدالحسین بیات در بازدید از چند طرح توسعه ای پتروشیمی در منطقه ماهشهر، بر شتاب گیری روند بهره برداری از این طرح های طبق برنامه زمان بندی شده تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فاز ۲ پتروشیمی کارون بازدید کرد و در نشستی با حضور مدیران این شرکت درجریان آخرین جزئیات اجرای پروژه، مشکلات پیش رو و روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

بیات در این نشست ضمن تأکید بر تکمیل پروژه طبق برنامه زمان بندی شده افزود: مجری فاز دو پتروشیمی کارون از حمایت همه جانبه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تکمیل طرح در زمان مقرر برخوددار است.

با احداث فاز دوم پتروشیمی کارون، زمینه تولید ۴۰ هزار تن متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) و ۳۰ هزار تن آنیلین در کشور فراهم خواهد شد. متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) در عایق های حرارتی، چسب های صنعتی، درزگیرها، لوازم خانگی و … کاربرد دارد.

راه اندازی سریع و ایمن واحد NF3 پتروشیمی بندرامام

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از طرح مهر ماندگار واحد تفکیک میعانات گازی NF3 و خطوط خوراک ورودی پتروشیمی بندر امام بازدید کرد.

عبدالحسین بیات با گرامیداشت یاد آتش نشانان و همکاران جان باخته در حادثه اخیر آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندر امام، از شجاعت آنان در عملیات اطفای حریق تجلیل و از تلاش شبانه روزی همکاران در بازسازی و راه اندازی مجدد پتروشیمی بندر امام قدردانی کرد.

بیات با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، پیشرفت سریع کار و راه اندازی واحد NF3 با رعایت اصول و استانداردهای ایمنی را خواستار شد.