مناطق آسیب پذیر در زلزله تهران اعلام شد

خورنا: از سال ۸۵ تاکنون ۲۰ درصد از بافت فرسوده نوسازی کردیم/مناطق ۱۷، ۱۰، ۱۲، ۱۱، ۱۶، ۱۵، ۱۸، و بخشی از مناطق ۱۳، ۷، ۱۴، ۸ به دلیل وجود بافته‌های ناپایدار در برابر زلزله آسیب پذیرند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت‌: ‌مناطق ۱۲، ۱۰، ۹، ۱۱ که مناطق تهران قدیم هستند به دلیل شبکه معابر نفوذ ناپدیرند نیازمند توجه ویژه هستند چراکه درزمان زلزله خطرناک هستند.

علیرضا جعفری در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره وضعیت شهر تهران به ویژه بافت‌های فرسوده در برابر زلزله، اظهار کرد: ‌ از سال ۸۵ تاکنون ۲۰ درصد از بافت فرسوده نوسازی کردیم اگرچه دراین مدت درصدی به بافت‌های فرسوده شهر افزوده شده است به طوری که به وضوح می‌توان این بخش‌ها را دید.

وی با بیان اینکه به دلیل ساخت و سازی بی‌کیفیت، ساختمان‌هایی بی‌کیفیتی داریم، تصریح کرد: ‌متاسفانه ساختمان‌های نوساز ما مقاوم نیستند، اگر بخواهیم میزان مقاومت ساختمان‌ها را در برابر زلزله ارزیابی کنیم باید خسارت‌های ناشی از این حادثه را بدانیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر داری تهران همچنین خاطر نشان کرد: ‌ بسیاری از ساختمان‌های ما به دلیل عدم پایداری و عدم ایستایی در زمان زلزله تخریب می‌شوند، البته خسارت ناشی از زلزله به دلیل نبود دسترسی و امکان ارائه خدمات امداد و نجات بعد از زلزله بحث دیگری است چرا که معابر شهر باریک و تنگ است.

جعفری با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای توسعه سطح معابر صورت گیرد، گفت: ‌ در طول چند سال اخیر در ۳۸ هکتار معابر شهر بازگشایی صورت گرفته است که امکان دسترسی به بافت‌های فرسوده را فراهم کرده است.

وی درباره تمهیدات بهداشتی و تامین خدمات برای آسیب دیدگان است، تاکید کرد: باید برای محل اسکان ضروری و ارائه خدمات زلزله نیز فکری کرد چرا که در غیر اینصورت خسارت جبران ناپذیری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرد تهران با بیان اینکه مناطق جنوب تهران در برابر زلزله آسیب پذیرند، گفت: ‌مناطق ۱۷، ۱۰، ۱۲، ۱۱، ۱۶، ۱۵، ۱۸، و بخشی از مناطق ۱۳، ۷، ۱۴، ۸ به دلیل وجود بافته‌های ناپایدار در برابر زلزله آسیب پذیرند.

وی افزود: ‌ مناطق ۱۲، ۱۰، ۹، ۱۱ که مناطق تهران قدیم هستند به دلیل شبکه معابر نفوذ ناپدیرند نیازمند توجه ویژه هستند چراکه خطرناک ترند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *