پلمب ۲۲ واحد متخلف عرضه کننده قلیان در آبادان

خورنا: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۲ واحد متخلف عرضه کننده قلیان در آبادان با همکاری اداره تعزیرات و شبکه بهداشت آبادان پلمب شده است.

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: در دو ماه گذشته ۳۰ واحد متخلف عرضه کننده قلیان به اداره تعزیرات معرفی شده که از این تعداد ۲۲ واحد پلمب شده است.

وی افزود: هفت واحد باقیمانده نیز متعهد شده‌اند از عرضه قلیان خودداری کرده و در صورت تخلف از تعهد واحد صنفی آنان پلمب ‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: با شروع سال تحصیلی اکیپ‌های شبکه بهداشت با شدت بیشتری واحدهای عرضه کننده مواد خوراکی، ساندویچ‌ها و رستوران‌ها را بازرسی می‌کنند.

وی با اشاره به بوفه مدارس گفت: رابطان بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان آبادان چک لیستی از موارد بهداشتی مدارس تهیه کرده و با کنترل آن از عرضه هر گونه مواد خوراکی غیر بهداشتی از جمله ساندویچ در مدارس جلوگیری می‌کنند.

جعفری افزود: صاحبان تمامی بوفه‌های مدارس در آبادان باید دارای کارت سلامت از شبکه بهداشت بوده و در صورتی که بوفه‌‌داران مدارس فاقد کارت سلامت باشند از طرف شبکه بهداشت واحد فروش اغذیه فروشی آنان تعطیل و پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان و مدیران مدارس شهرستان آبادان در همکاری مستقیم و دوطرفه با شبکه بهداشت از عرضه هرگونه ساندویچ در مدارس خودداری کرده و بوفه داران خود را در دریافت کارت سلامت تشویق کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: خانواده‌های آبادانی نیز با شروع سال تحصیلی جدید نظارت بیشتری بر تغذیه و خوراک فرزندان خود داشته باشند و با رژیم خوراکی مناسب سلامت آنان را برای یک سال درسی تضمین کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *