قرائتی: ازدواج موقت در دانشگاهها راه اندازی شود

خورنا: رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به روسای دانشگاه ها، گفت: فضایی ایجاد کنید که ازدواج دانشجویی آسان و ازدواج موقت راه اندازی شود و گرنه حرام رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی در دومین نشست روستای دانشگاه های سراسر کشور که صبح امروز دردانشگاه شهید بهشتی برگزارشد، گفت: در دانشگاه ها فضایی ایجاد کنید که دخترها و پسرها از هم جدا شوند با این جدا سازی چندین میلیون گناه کم می شود.

وی در ادامه به بحث قرآن در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: قرآن تازه وارد دانشگاه های ما شده است و درمقطع دبیرستان دروس عربی طوری ارائه نمی شود که یک دانش آموز بعد از اینکه دیپلم گرفت، بتواند قرآن خواند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در دانشگاه ها اصلا به بحث نماز پرداخته نمی شود آنقدر تلاش کردیم تا بحث نماز در دانشگاه ها نهادینه شد.

وی ادامه داد: معارف در دانشگاه ها دانشجویان را باسواد می کند اما متدین نمی سازد.

وی به ظرفیت هایی که در دانشگاه ها وجود دارد ولی از آنها درست استفاده نمی شود، اشاره کرد و خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: اکنون در دانشگاه ها حدود ۴۰۰ هزار دانشجو تحصیل می کنند که پدرآنها یا شهید است یا جانباز که می توان از ظرفیت این دانشجویان استفاده کرد همچنین ما دانشجویانی داریم که پدر آنها روحانی است و می توان از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد.

قرائتی در بخش دیگری از صحبت هایش به احیای نهج البلاغه و تفسیر در داخل دانشگاه اشاره کرد و گفت: تفسیر و نهج البلاغه باید احیا و حداقل در هر دانشگاه باید یک جلسه تفسیر برگزار شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *