خوراک فازم دوم پالایشگاه آبادان از خوزستان تأمین می‌شود

خورنا: معاون وزیر نفت گفت: خوراک فازم دوم پالایشگاه آبادان بعد از بهره‌برداری و وارد مدار شدن از میدان‌های نفتی جنوب خوزستان تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علیرضا ضیغمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس پالایشگاه آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوراک پالایشگاه‌های خوزستان، نفت سنگین و فوق سنگین است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی فازم دوم پالایشگاه آبادان مشکلاتی نظیر سهم کم داریم که امیدواریم در آینده برطرف شود، افزود: این پروژه با در مدار قرار گرفتن از میدان‌های نفتی که نزدیک خوزستان است مثل دارخوین و آزادگان و سایر میدان‌های نفتی که در حال توسعه هستند، تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم خوراک این پالایشگاه تأمین و مشکلات آن نیز برطرف شود، همچنین کار اجرایی آن توسط سهامداران و کنسرسیومی که پیش‌بینی می‌شود اینکار را انجام دهد، به‌زودی اجرایی شود.

وی در پایان گفت: اولویت کار را در فاز دوم پالایشگاه آبادان گذاشته‌ایم که همه مراحل و کارهای آن انجام شده و اخیراً بانک مرکزی آن را برای پرداخت و یا دریافت فاینایس به بانک مربوطه معرفی کرده است.