فاز دوم پالایشگاه آبادان تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود

خورنا: معاون وزیر نفت گفت: فاز دوم پالایشگاه آبادان با خوراک ۳۶۰ هزار بشکه‌ای تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علیرضا ضیغمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پالایشگاه آبادان که با حضور جمعی از مسئولان شهری در باشگاه گلستان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توان نیروهای داخلی، از اجرای طرح‌هایی در خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق فاز دوم پالایشگاه آبادان، پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌ایم، افزود: با توجه به تأمین منابع از طریق منابع فاینایس و توافقات ما و کنسرسیوم داخلی و خارجی، امیدواریم به‌زودی فاز دوم پالایشگاه آبادان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: تقریباً با عدد و ارقام ۲.۶ میلیارد یورو و با در مدار قرار گرفتن فاز دوم که اجرای آن باید در آینده‌ای بسیار نزدیک آغاز شود امیدواریم تولید این پالایشگاه با خوراک ۳۶۰ هزار بشکه در قالب یک پالایشگاه استاندارد و با تولید یورو پنج، یکی از پالایشگاه‌های بسیار خوب و به‌روز کشور و حتی منطقه و جهان باشد.

* مسئولان با به‌کارگیری نیروهای بومی، اقتصاد منطقه را متحول کنند

امام جمعه آبادان نیز در این مراسم، پالایشگاه آبادان را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسئولان باید با به‌کارگیری نیروهای متخصص داخلی و بومی چهره اقتصادی منطقه را متحول کنند.

* یک پنجم بنزین کشور در آبادان تولید می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: یک پنجم بنزین کشور در آبادان تولید می‌شود و این امر از افتخارات ملی است.

وی افزود: مسئولان باید پالایشگاه دوم آبادان را راه‌اندازی کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول بزرگ اقتصادی در منطقه و رفاه حال بیشتر شهروندان باشیم.

در این مراسم “مسلم رحیمی” به‌عنوان رئیس پالایشگاه آبادان معرفی و از تلاش “عبدالرضا مهربان” در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *