آنچه در نشست خبری همایون یوسفی نماینده اهواز گفته شد/ افشاگری در خصوص مافیای تخریبگر صنعت و ورزش خوزستان

احمدرضارستمی_ خورنا: به مناسبت شهادت امام رضا و روز مجلس ٬ دکتر همایون یوسفی نماینده اهواز ٬ باوی ٬ حمیدیه وکارون نشستی خبری ٬ با جمعی از اصحاب رسانه در محل پژوهشکده غدیر اهواز برگزار کرد .
در این مراسم در ابتدا دکتر همایون یوسفی ضمن خیر مقدم به خبرنگاران حاضر و سایر مدعوین این نشست و تسلیت به مناسبت ایام عزای دههٔ آخر صفر و همچنین شهادت عده ای از مردم خوزستان در حله عراق و نیز حادثه تلخ تصادف دو قطار در سمنان گفت : نقش رسانه در یک جامعه توسعه یافته کاملا مشخص است ودر واقع رسانه ها چشم ٬ گوش و زبان مردم هستند و مطمئنأ هر چه رسانه ها در یک جامعه فعالتر ٬ آزادتر وقدرتمندتر باشند ٬ مطمئنا آسیبهای اجتماعی کمتری هم در آن جامعه خواهد بود . امیدوارم که همه خبرنگاران که دغدغه اصلی شان خدمتگذاری بیشتر به مردم و رساندن مسائل به گوش مردم و مسئولین باشند و انشالله در این وظیفه خطیر خود هم موفق و پیروز باشند .
وی همچنین در ادامه گفت : جلسه رسانه ای امروز به دو علت برگزار شد ٬ که قبل از این دو علت ٬ یک علت بالاتری هم به دلیل ارادتی که ما نسبت به اصحاب رسانه داریم میباشد و اما دو علت یکی به دلیل روز مجلس است که مناسبت خوبی هست که بتوانیم پاسخگو عملکردمان باشیم و دوم اینکه امروز دقیقا شش ماه است که از عمر مجلس جدید میگذرد و ما هدف داریم در این جلسه گزارش کار شش ماهه خود را به شما صاحبان قلم و اصحاب رسانه ٬ برای انعکاس به مردم شریف خوزستان ارائه دهیم .
پس از صحبتهای مقدماتی نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی ٬خبرنگاران رسانه های مختلف سئوالاتی را در زمینه عملکردهای مختلف ایشان در طول شش ماه گذشته پرسیدند که جناب آقای دکتر یوسفی ضمن بیان خلاصه ای از عملکرد و اقدامات خود در حوزه های مختلف اقتصادی اجتماعی و بهداشتی گفت : من خیلی مختصر رئوس این عملکردهای شش ماهه رو ذکر میکنم که آنها در حوزه های محیط زیست ٬ سلامت ٬ اشتغال ٬آب و فاضلاب و فرهنگی ورزشی میباشند
سپس دکتر یوسفی در مورد عملکردهایشان در حوزه محیط زیست چنین گزارش داد: ما در بحث محیط زیست با سه موضوع درگیر میباشیم که اولی بحث گرد و غبار و دومی انتقال آب کارون وسوم لایروبی کارون میباشد . در زمینه مهار پدیده گرد وغبار با اکثر مسئولین کشوری جلسات خیلی زیاد و مهمی برگزار کردیم وسعی کردیم حساسیت رو در بین آنها به وجود بیاوریم وبرای آنها جا انداختیم که برای حل این مشکل بزرگ ٬ امکانات درون استانی که داریم کافی نیست وباید یک راه حل ملی دراین زمینه پیدا کنیم .
به همین دلیل با همکاری سازمان محیط زیست کشور واستان وهمچنین با کمک اساتید مربوطه دانشگاهی ٬ طرحی نوشته شده ٬که درصورت تائید این طرح توسط دولت ٬ یک مدلی مثل احیای دریاچه ارومیه ٬که مدلی موفق در کشور بوده ٬ برای رفع گردوغبار استان تعریف بشود .
وی همچنین در ادامه گفت :طبق طرح نوشته شده قرار شده که کانون های داخلی گرد وغبار ٬ در یک فاصله زمانی ۵ تا ۶ ساله در استان کنترل شوند که این طرح را ما به زودی خدمت رئیس جمهور ارسال خواهیم کرد و رونوشت موضوع را هم به وزرای مربوطه خواهیم داد که همزمان پیگیری های لازم را انجام بدهند .
ایشان همچنین یادآور شد که در خصوص گردوغبار خوزستان ما دارای دو منبع تولید کننده آن هستیم که یکی داخلی و دیگری خارجی هست و کانونهای داخلی گردوغبار در استان خوزستان هفت نقطه هستند که وسعتی حدود ۳۵۰هزار هکتار دارند که کنترل این نقاط سبب میشود ۴۰تا۵۰ درصد از شدت ومیزان گردوغبار استان کمتر شود و در کنار این طرحی که اجرا شده ٬ بحث آبگیری تالابها رو هم در حال پیگیری هستیم که با اینکار میزان قابل توجهی از منابع تولید داخلی گردوغبار رو از بین ببریم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی سپس در ادامه در مورد بحث انتقال آب کارون گفت : بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون از سال ۱۳۴۱ شروع شده است، و طرح تونل کوهرنگ یک٬ اولین طرح انتقال آب است و طبق برآوردی که صورت گرفته طرح تونل کوهرنگ سه تمامی نیازهای آبی مناطق مرکزی را پوشش می دهد و الان طرح بهشت آباد که یکی ازدغدغه اصلی مردم شریف خوزستان و چهارمحال و بختیاری می باشد ، توسط نمایندگان این دو استان پیگیری می شود تا از این انتقال جلوگیری شود. همچنین به دنبال این هستیم که از انتقال آب برای مصارف صنعتی جلوگیری شود و ما نمایندگان مردم خوزستان در مورد انتقال آب و این مقادیری که وزارت نیرو در نظر گرفته است جای صحبت وسئوال داریم و پیگیری حتمی هم میکنیم .
دکتر یوسفی همچنین تصریح کرد : ما در طرح کنترل گردوغبار یک فصل رو بطور مشخص در خصوص انتقال آب بین حوزه ای قرار دادیم و با عدد و رقم نیز ثابت کردیم که انتقال آب بین حوزه ای پدیده گرد و غبار را شدت می بخشد که باید از این امر جلوگیری به عمل آید و کنترل شود. رشته تحصیلی من خون و سرطان است و همان اهمیتی که خون در بدن دارد ، آب هم در زمین دارد و از کسی که رشته اش خون است این حرف را در رسانه های خود منتشر کنید ٬که هیچ موقع نمی توانیم جلو جریان خون ٬سد بزنیم یا این جریان را به جایی دیگر منحرفش کنیم،  چون در آن صورت حیات یکسری از نواحی بدن از بین میرود و در یکسری دیگر هم از نواحی بدن عوارض جبران ناپذیری حاصل می شود .پس انتقال آب و احداث سد یک فعالیت غیر کارشناسی است که باعث از بین رفتن حیات در یک منطقه از کشورمون و ایجاد عوارض شدید در مناطق دیگر کشور خواهد شد . و این را بدانید که کسانی که زمانی سد های غیر کارشناسی زدند٬ الان هم به دنبال انتقال آب کارون هستند .
نماینده اهواز در مورد لزوم لایروبی و احیای مجدد کارون گفت: احیای کارون طرح دیگر مورد پیگیری ما در وزارت نیرو می باشد و امیدواریم احیای کارون و لایروبی اروند به زودی انجام شود.ما نباید جلگه های حاصلخیز را به خاطر آبادی کویرها از بین ببریم .
دکتر همایون یوسفی سپس درمورد اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت : ما در حال حاضر از لحاظ فضای بیمارستانی وتخت بیمارستان وضعیت خوبی در کشور نداریم ولی پیگیری هایی روانجام داده ایم که به طور خلاصه عرض میکنم : احداث بیمارستان جدید ابوذر به عنوان یک مرکز فوق تخصصی کودکان با هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی که در ابتدای سال ۹۶ به بهره برداری می رسد . همچنین بیمارستان سوانح سوختگی که قرار است در ابتدای سال ۹۶ افتتاح شود و یک بیمارستان دو هزار تخت خوابی نیز در دست اقدام داریم و همچنین بیمارستان نیمه کاره فولاد را نیز با پیگیری هایی که انجام شده ازفولاد تحویل گرفتیم که با قرار دادن مقداری اعتبار برای آن ٬ در آینده به عنوان یک بیمارستان فوق تخصصی شروع به کار می کند. در عین حال احداث یک مرکز و بیمارستان جامع سرطان نیز در خوزستان در دستور کار داریم. دو میلیارد تومان اعتبار نیز برای بازسازی بیمارستان سینا اختصاص داده شده است و یک پلی کلینیک نیز برای شهرستان های باوی و حمیدیه در دست پیگیری داریم. با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک پروژه بیمارستانی به صورت مشترک انجام می شود.
ایشان همچنین در مورد معضل آب و فاضلاب استان گفت : وضعیت آب و فاضلاب در خوزستان بسیار نامطلوب است و حقیقتا هم استاندار محترم خوزستان و هم نمایندگان استان از روز اول پیگیر این موضوع بوده اند و قرار شده است اعتبار مناسبی از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان اختصاص داده شود و در یک پروژه سه تا پنج ساله این مسئله به سرانجام برسد .
نماینده مردم اهواز حمیدیه باوی وکارون در ادامه گفت: در مورد اشتغال در چند مورد پیگیری هایی کردیم از جمله یکی ٬ تاکید بر بومی بودن استخدام ها در استان و پشتیبانی از کارهایی که در استان صورت میگیرد ، که با وزرای نفت، نیرو و کشاورزی در این خصوص توافقاتی حاصل شد. همچنین مقرر شد خریدها از درون استان انجام شود که این باعث ایجاد شغل بیشتر و گردش پولی بیشتر در استان میشود و در بحث صنایع پایین دستی اگر اعتبارات لازم فراهم شود هم در حوزه کشاورزی وهم در حوزه نفت ٬صنایع پایین دستی میتوانند اشتغال خوبی دراستان ایجاد کنند و رونق بیشتری پیدا کنند.
دکتر همایون یوسفی گفت: مسائل فرهنگی و ورزشی نیز مورد پیگیری قرار گرفته است تا چهره مناسب تری از استان خوزستان در این حوزه ها نشان داده شود و من به شخصه در رشته فوتبال به دنبال تامین منابع مالی هستیم و امیدواریم ورزش به عنوان یک نیاز امنیتی و اجتماعی جدی تر گرفته شود.
نماینده مردم اهواز در جواب سئوال خبرنگاری که از ایشان در مورد اشتباهات پزشکی وسلامت آب شرب اهواز سئوال کرد گفت : اشتباهات پزشکی همه جای دنیا هست ولی متاسفانه گاه زیاد به آن پرداخته می شود و جنبه های دیگری مثل جنبه سیاسی پیدا می شود .طبق قانون ٬ مرجع رسیدگی به مشکلات پزشکی ٬ نظام پزشکی است و باید مصداقی مورد بررسی قرار بگیرد. در کل به عنوان یک پزشک عرض میکنم که نوع و کیفیت خدمات رسانی جامعه پزشکی خوزستان تفاوت چندانی با سایر نقاط کشور ندارد و در مورداتفاقی که در مسجدسلیمان در مورد یک پزشک قلابی گزارش شد باید عرض کنم که اگر چنین اتفاقی افتاده و آقایان متوجه نشدند پس خیلی مسائل دیگر را نیز متوجه نشده باشند ما انتظار داریم مسئولین کشوری، استانی و منطقه ای پاسخ مناسبی برای این موضوع داشته باشند.من به شخصه نامه ای به وزیر بهداشت آماده کرده ام که از ایشان پاسخ بخواهم و کل نمایندگان استان نیز با نگاشتن نامه ای مسئله پزشک قلابی را مورد پیگیری قرار می دهیم.در مورد آب شرب اهواز دغدغه ای که ما داریم این است که نه کیفیت ونه کمیت ونه سلامت دارد که انشالله با اعتباراتی که در بحث آب و فاضلاب بدست میاید این معضل را حل میکنیم .
در ادامه این نشست مطبوعاتی خبرنگاری از جناب آقای یوسفی پرسید که چرا نام شما در بین امضاء کنندگان نامه برجام نبود وآیا درست است که شما از فراکسیون امید گذر کرده اید
جناب آقای یوسفی در جواب ضمن رد این شایعات گفت : تعداد نامه ها در مجلس بسیار زیاد است و من به شخصه طی مصاحبه هایی که انجام داده ام از برجام و تیم مذاکره کننده حمایت کرده ام اما گاهی برخی شیطنت ها از درون استان و با هدف فاصله انداختن بین حامیان دولت ، انجام می شود و مصداق من هم همین مصاحبه های قدیم من است .
در ادامه نماینده مردم خوزستان در مجلس در جواب سئوال خبرنگاری که در مورد مسئله دکتر صادقی نماینده تهران پرسید ٬ گفت : این کشور دارای قانون است و باید جنبه های قانونی موضوع بررسی شود.شاید خیلی از بحث هایی که انجام می شود به دلیل این است که هنوز جوانب کار مشخص نیست و اشخاصی که در این خصوص اظهار نظر انجام می دهند، در راستای منافع شخصی خود فضاسازی می کنند.
جناب آقای دکتر همایون یوسفی سپس در مورد حادثه دلخراش حله عراق که سبب به شهادت رسیدن تعدادی از مردم استانمان شد واینکه چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اند گفت :این موضوع از جانب من وسایر نمایندگان خوزستان در حال پیگیری است و با استاندار خوزستان نیز در این باره صحبت کرده ایم.
مسئله مدیران غیر بومی را خبرنگاری با ذکر مثالهایی بار دیگر عنوان کرد که نماینده خوزستان با صراحت کامل در جواب ایشان گفت : در مقابل ورود مدیران غیربومی مقاومت کرده و میکنم و ما در بحث انتخاب استاندار ، تقابل با مدیران غیر بومی را ثابت کردیم و معتقدیم مدیران خوزستانی از تمامی مدیران ٬ برای این استان به دلایل مختلف شایسته تر هستند.
دکتر یوسفی در جواب سئوال خبرنگاری ضمن انتقاد از صنایع بزرگ که مانند مانعی بزرگ برای سرمایه گذاری ٬ سرمایه گذاران کوچک در استان هستند گفت : صنایع بزرگ مانع سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال توسط صنایع کوچک میشوند و این مانع بزرگی در رشد صنایع کوچک در استان است
نماینده مردم خوزستان درباره خطر بزرگی که در بیخ گوش مردم خوزستان قرار دارد چنین گفت :به صراحت میگویم که دراستان خوزستان گروههایی می آیند وکارخانجات را به سمت ورشکستگی میبرند که مابقی اون کارخانه جات ورشکسته را با قیمت کم بخرند وبعد از هم به دنبال احیاء آن کارخانه نمیروند .بلکه به دنبال این میروند که زمین ومستغلات آن را با قیمت بسیار بیشتری به فروش برسانند واین یکی از بزرگترین خطراتی است که در بیخ گوش مردم خوزستان وجود دارد و ما نمایندگان خوزستان از حق مردم خود کوتاه نمی آییم و اگر احساس کنیم گروهی در چنین مسیری حرکت میکنند با تمام در جلو آنها می ایستیم واز حقوق مردم دفاع میکنیم .
در ادامه خبرنگار یکی از رسانه های استان سئوالی بدین مضمون پرسید که شما ٬ زمانی که مقتدایی که یک مدیر بومی بود را برکنار کردند چه کردید،؟ وقتی جلوی سخنرانی مطهری را گرفتند شما چه کردید ؟ وقتی احمدی نژاد آمد و به راحتی سخنرانی کرد و بنر زد شما چه کردید، تیم فوتبال استقلال صنعتی کنار دست ما دارد جان می دهد شما چرا کردید؟ اگر ما خط قرمزها را زیر پا گذاشتیم و به شما رای دادیم انتظار داریم شما در مسیر اصلاحات حرکت کنید. شما باید پرچم دار اصلاحات باشید.
همایون یوسفی ضمن بیان این نکته که به دلیل اینکه ٬در این نشست رسانه ای تمامی سلایق سیاسی حضور دارند وارد مباحث سیاسی نمی شوم ولی در خصوص دلایل رفتن مقتدایی و آمدن دکتر شریعتی باید بگویم که تمامی نمایندگان خوزستان پای آمدن شریعتی ایستادند. و در مورد احمدی نژاد نیز باید بگویم که ایشان به دلیل اربعین وارد خوزستان شد همانطور که اکثر مسئولین قبلی و فعلی در این دوران وارد خوزستان شدند حال بعضی ها بدون تبلیغ و بعضی ها با تبلیغ ٬ و فکر نمی کنم این رفتن و آمدن ها جنبه انتخاباتی دارد و در این کشور هم چپ و هم راست باید به تعادلی در جهت منافع ملی برسند و خط قرمز ما در مسائل سیاسی فقط منافع ملی و استانی ماست .و در مورد استقلال صنعتی خوزستان ومشکلاتش هم باید نکته ای صریح و شفاف بگویم که دست هایی در استان هستند که می خواهند همه چیز ما را به زمین بزنند و فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست.اما ما اجازه نمی دهیم که فوتبال که نیاز اجتماعی و امنیتی ماست به زمین زده شود.
در پایان این نشست دکتر همایون یوسفی ٬ضمن انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر اهواز گفت: لطفا از تمام رسانه های حاضر در این نشست میخواهم این مسئله مهم را منعکس کنید ٬ که بعد از بحث اشتغال بیشترین مراجعه به نمایندگان ٬ ناراضیان به دلیل سو عملکرد شورای شهر است و ما به هیچ عنوان برایمان پذیرفته نیست که در شورای شهر٬ رقم های مالی زیادی در گردش باشد ولی مردم حتی یک مورد آن را به چشم نبینند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم این رقم های اعتبارات عمرانی را رصد میکنیم و در این موضوع تمامی نمایندگان استان اتفاق نظر دارند .

پایان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *