تولید محصول سالم مقدمه‌ای بر سلامت جامعه

خورنا –
img-20160511-wa0009
تلاش برای نهادینه کردن تولید محصول سالم در جامعه کشاورزی آبادان با ترویج و آموزش این پروژه مهم صورت میگیرد.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اعلام خبر فوق گفت: محصول سالم به محصولی گفته می‌شود که عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده بوده و یا با رعایت حداکثر باقی‌مانده مجاز تولید شده باشد که در نهایت با ورود این محصولات به بازار مصرف و قرار گرفتن در سبد غذایی خانوارها شاهد سلامتی افراد جامعه خواهیم بود.
ناجی شهیب‌زاده ادامه داد: با توجه به تجربه خوب تولید محصول سالم در سال گذشته در شهرستان که با موفقیت به سرانجام رسید بر آن هستیم که امسال نیز از همین اکنون که ابتدای فصل زراعی است علاوه بر خرما در ترویج سایر محصولات نیز آموزش‌های لازم را به کشاورزان بدهیم. کارشناسان مدیریت به عنوان مروجین کشاورزی در کنار کشاورزان دستورالعمل‌ها و روش‌های تولید ارگانیک را به آنها آموزش و در باغات و زمین زراعی پیاده‌سازی میکنند.
شهیب زاده خاطر نشان کرد: در تولید محصول سالم برای مبارزه با آفات و بیماری ها از روش های زراعی و مکانیکی و گاها بیولوژیکی در شهرستان استفاده میکنیم ولی نباید فراموش کنیم که استفاده از روش مبارزه شیمیایی در برخی از مواقع تنها روش مقابله با برخی از آفات و بیماری های گیاهی است لذا در این حالت هم سعی بر این است که از سموم کم خطر استفاده شود کما اینکه سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی هر ساله در تلاش است تا سموم کم خطرتر را که میزان آلودگی آنها کمتر است به بازار وارد و به کشاورزان معرفی کند و سموم پر خطر نیز حذف شوند.
شهیب زاده تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در آبادان هیچ تفاوت قیمتی میان تولیدات کشاورزی تولید شده به روش عادی و کشاورزی ارگانیک وجود ندارد کشاورزان ارگانیک کار دچار ضرر میشوند لذا سعی بر آن است که امسال صندوق توسعه بخش کشاورزی با ورود قویتر و پر رنگ تر به این موضوع راهکاری برای این معضل پیدا کند.
شهیب زاده سه روش مبارزه شیمیایی، بیولوژیکی و مکانیکی را سه روش اصلی برای مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی عنوان کرد و گفت: مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی بهترین روش و سالم ترین روش برای مبارزه با آفات است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *