مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان برگزار شد

احمدرضارستمی_خورنا: نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان با حضور استاندار خوزستان ومعاون امور اقتصادی استاندار و همچنین جمعی از مدیران کشوری واستانی به همراه گروهی از سرمایه گذران داخلی و خارجی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد .
دراین مراسم ٬ سیدعلی بحرینی معاون امور اقتصادی استاندار ضمن برشمردن بخشی از ظرفیت ها و توانمندی های استان در زمینه های مختلف صنعتی ٬ طبیعی ٬ کشاورزی ٬ اقتصادی و غیره ٬ گفت: اهمیت وحساسیت اقتصاد استان خوزستان ٬ موضوعی ملی و فرا استانی است و اقتصاد کلان کشور بسیار ٬ متأثر از اقتصاد این استان است . لذا جهت ٬ دستیابی به توسعه پایدار٬ همانطور که در سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ بر ارتقای قدرت و توان تولید در اقتصاد کشور با ویژگی های رشد پر شتاب و مستمر دیده شده است٬ رفاه بالاتر جهت مردم عزیز استان نیاز به برنامه ریزی هماهنگ ومستمر میباشد .
وی همچنین در ادامه گفت: گسترش و استفاده بهینه از سرمایه گذاری ٬ یکی از رموز ٬ موفقیت استان در دستیابی به رشد پایدار وبالای اقتصادی است . برهمین اساس افزایش سرمایه گذاری هرچند ٬ شرط کافی در دستیابی به رشد و توسعه نیست ٬ اما شرط لازم آن به شمار میرود از این رو افزایش سرمایه گذاری و همچنین تخصیص بهینه سرمایه ها ٬ به فعالیت هایی که حداکثر کارآمدی و بهره وری را دارند یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .
سپس آقای بحرینی گوشه ای از برنامه ها و تدابیر ٬ چیده شده ٬ معاونت اقتصادی را در جذب ٬ سرمایه گذاری هرچه بهتر داخلی وخارجی در استان خوزستان را برای حاضرین در سالن ارائه کرد .
در انتهای این مراسم جناب آقای دکتر شریعتی استاندار خوزستان ٬ سخنانی ایراد کردند که درآن ٬ در ابتدا ضمن تشکر از مدعوین داخلی و خارجی که در این مراسم شرکت کردند و همچنین تسلیت به مناسبت دهه آخر ماه صفر و رحلت آیت الله موسوی اردبیلی ٬ بیان داشتند که فقر ونداری باعث بسیاری از مفاسد وانحرافات گوناگون در جامعه میشود و وظیفه دولتمردان ومسئولین اینست که از گسترش فقر در جامعه با تولید ثروت جلوگیری کنند و تولید ثروت هم لوازم و بسترهایی میخواهد که باید ما فراهم کنیم.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: برای اینکه اقتصاد مقاومتی بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری درون زا باشد ٬ باید نظام آموزشی ما وچهار چوبه ذهنی وفکری ما از ابتدا براساس ٬ تکریم علم و ایجاد روح تحقیق در دانش آموز و شاگرد باشد. اگر قرار است ما به نفت متکی نباشیم ٬ باید ٬ اقتصاد دانا محور داشته باشیم وبا کسب علم و انجام تحقیق فراوان ٬ مسیر رشد اقتصادی را طی کنیم ویکی از لوازم رشد اقتصادی هم سرمایه گذاری چه داخلی وچه خارجی است .
وی افزود: کشور ایران ٬ کشوری است با ظرفیت و پتانسیلهای بالا و منابع خدادی بیشمار ٬ اما همه میدانیم که دیگر کشور ثروتمند ٬ کشوری با این مشخصات نیست ٬ زیرا در این دنیا که سرعت فعل وانفعالات و تکنولوژی بالا رفته ٬ اقتصاد نیز باید مانند کشورهای پیشرفته ٬ مدرن شود تا از قافله رشد عقب نمانیم .
وی همچنین تصریح کرد: منابع خدادادی فقط میتوانند ٬ فرصت اولیه و بستر اولیه وهمچنین زیر ساختها را برای ما فراهم کند ٬ واین کافی نیست و کشور ما ٬ بدلیل داشتن پتانسیلها وظرفیتهای فراوان دیگر برای رشد آن ٬ ما باید به دنبال جذب سرمایه خارجی برویم ٬ تا این پتانسیل ها به فعل تبدیل شوند .
استاندار خوزستان در ادامه گفت: اگر برای جذب سرمایه های سرگردان ٬ در کشور برنامه ریزی نشود وفرصت سرمایه گذاری برای آنها فراهم نشود ٬ بی شک میتوانند تنش های شدید تورمی را بوجود بیاورند وخود آنها به عامل ضد رشد و توسعه ٬ تبدیل شوند . اینجاست که دولت موظف است که همه شرایط را فراهم کند برای سرمایه گذار تا چنین معضلی در کشور پدید نیاید . هر چه سرمایه گذاری خارجی بیشتر باشد به طبع آن شغل هم بیشتر میشود و آسیب های اجتماعی هم کمتر و کمتر میشود و همچنین آن کشور سرمایه گذار هم تمام تلاشش را برای بالا بردن سطح امنیت ما در نظام بین الملل میکند .
دکتر شریعتی در ادامه ضمن بیان این مطلب که پس از برجام تاکنون حدود ۶۰هیأت خارجی از استان بازدید کردند و فرصتهای سرمایه گذاری را هم در مناطق مختلف دیده اند که منجر به اخذ قرار دادها وفاینانس و باز شدن LC در پروژه های مختلفی هم شده است ٬ گفت: تمام این اقدامات نشان از ظرفیت بالای استان برای این کار است ٬ و این در ادامه می طلبد که ما به عنوان متولیان استان هم با روی گشاده سرمایه گذار را بپذیرییم و هم تمامی موانع را از پیش پای این عزیزان برداریم . در پایان امیدوارم بتوانیم استانی در خور شأن مردم و در حد پتانسیل هایی که خدای تبارک و تعالی داده ٬ داشته باشیم .
همچنین در این مراسم توسط دکتر شریعتی از تمبر یادبود نمایشگاه رونمایی شد وبعد توسط ایشان و سایر مسئولین دعوت شده در این مراسم ثبت امضا شد .
در پایان این مراسم دکتر شریعتی به همراه سایرین ٬ نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان را که در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی استان خوزستان قرار دارد را ضمن افتتاح رسمی ٬ بازدید کردند .
لازم به یادآوری است این نمایشگاه از روز پنجشنبه ۴ تا ۷ آذر و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ دایر میباشد.

۱۰۲۵۲۰۱۶۲۲۵۱۸