ساحل‌سازی منطقه آزاد اروند سبب تعفن نهرهای مینوشهر شده است

خورنا: رئیس شورای شهرستان خرمشهر گفت: اجرای پروژه ساحل‌سازی سازمان منطقه آزاد اروند سبب تعفن نهرهای این منطقه و ایجاد مشکلات بهداشتی و در نهایت آسیب جدی به امر کشاورزی شده است.

هاشم سیاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: مینوشهر با وجود برخورداری از رودخانه پرآب بسیار مستعد در کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی افزود: بخش کشاورزی مینوشهر با مشکلاتی دست به گریبان بوده که همین امر موجبات نارضایتی کشاورزان را فراهم کرده و آنها را برای امرار معاش با موانعی روبه‌رو کرده است.

رئیس شورای شهرستان خرمشهر با اشاره به عمده مشکلات کشاورزان منطقه تصریح کرد: مشکلات کشاورزی از قبیل کمبود آب و بسته شدن انهار بخش مینو و راکد بودن آب در انهار ناشی از اجرای پروژه ساحل‌سازی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند سبب تعفن این نهرها و ایجاد مشکلات بهداشتی و در نهایت آسیب جدی به امر کشاورزی و کشاورزان شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا مسئولان شهرستان باید در این خصوص اقدامات مؤثری در دستور کار قرار داده و مشکل کشاورزان را رفع کنند.

سیاحی عنوان کرد: از کشاورزان نیز می‌خواهیم با تعامل و حمایت بیشتر، مسئولان امر را حمایت کرده و در راستای رفع مشکلات آنها بکوشند.

وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌ویژه سازمان منطقه آزاد اروند خواست در خصوص مشکل پیش آمده برای بخش کشاورزی منطقه اقدامات لازم را اعمال کنند.