آمادگی کمیسیون های تخصصی مجلس برای حمایت از توسعه مناسبات با بلاروس

خورنا – ییس کمیسیون انرژی با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و بلاروس، گفت: کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون‌ انرژی مجلس آمادگی دارد از هرگونه همکاری برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت کند.
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴
آمادگی کمیسیون های تخصصی مجلس برای حمایت از توسعه مناسبات با بلاروس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس امروز سه‌شنبه (۹۵/۸/۲۵)با آناتولی چرنیاف رئیس هیات تجاری از بلاروس و هیات همراه دیدار و گفت و گو کرد.

حسنوند در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و بلاروس گفت: دو کشور ایران و بلاروس دارای جایگاه حائز اهمیتی هستند و از گذشته روابط خوب و مثبتی با یکدیگر داشته‌اند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون‌ انرژی مجلس آمادگی دارد از هرگونه همکاری برای کمک به توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی یادآور شد: همکاری در حوزه انرژی، نفت، گاز، برق و پتروشیمی از جمله ظرفیت‌های خوب موجود در روابط دو کشور است که می‌توان از آن در جهت منافع دو ملت و دو کشور بهره برد.

رئیس کمیسیون انرژی در پایان تصریح کرد: قابلیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های خوبی را برای کشورهای متمایل به سرمایه‌گذاری فراهم کرده است و جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های موجود استقبال می‌کند.

آناتولی چرنیاف: بلاروس خواستار ارتقاء روابط با ایران است

آناتولی چرنیاف رئیس هیات تجاری از بلاروس نیز در این دیدار گفت: ایران در منطقه خود جایگاه بسیار مهمی دارد که ما را خواستار ارتقاء روابط خود با این کشور کرده است و ما به خاطر موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران خواستار ارتقاء روابط با این کشور هستیم.

رئیس هیات تجاری از بلاروس، در پایان تصریح کرد: بلاروس علاقه‌مند به استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور است و در همین زمینه از گسترش روابط بین دو پارلمان استفاده می‌کند./

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس ایشون مگه رئیس مجلسه!!؟؟ فقط در حوزه خودش میتونه حرف بزنه نه کل مجلس