شهردار اندیمشک

یادمان شهدای گمنام اندیمشک بهسازی شد

خورنا – شهردار اندیمشک گفت: با هدف توسعه خدمات شهری و استقبال مناسب از زائرین اربعین، یادمان دفاع مقدس مقبره شهدای گمنام شهرستان اندیمشک بهسازی شد .

محمد رضا پاپی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اندیمشک اظهار داشت: شهرداری اندیمشک بیمار بوده و برای تأمین نیازهای مالی خود با مشکلات گسترده‌ای مواجه است.

وی با اشاره به مطالبات کارمندان شهرداری اندیمشک و لزوم به تأمین اعتبار برای کاهش این مطالبه‌ها، افزود: به همین جهت و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولین شهری و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، منابع مالی پرداخت سه ماه از مطالبه‌های کارمندان بخش خدمات شهری و ۲ ماه بخش اداری شهرداری اندیمشک تأمین و به کارمندان این بخش‌ها، پرداخت شده است.

شهردار اندیمشک آئین ویژه اهتزاز پرچم سوگواری سالار شهیدان در اندیمشک یک آئین و نماد و حرکت فرهنگی مؤثر در توسعه فرهنگ ارزشی و انقلابی ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: امسال و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۸۰ هزار شهروند شهروند در آئین ویژه سوگواری سالار شهیدان در روز عاشور شرکت داشته‌اند که این مقوله بیانگر تاکید و توجه شهروندان اندیمشک به مقوله اهل بیت (ع) است.

وی با بیان این که در ایام سوگواری محرم و به صورت میانگین بیش از یک میلیون ظرف یک بار مصرف توسط کارکنان بخش‌های مختلف اجرایی و خدماتی شهرداری اندیمشک از معابر شهری و روستایی اندیمشک جمع آوری شده است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، هر شب بیش از یک صد هزار ظرف یک بار مصرف پس از استفاده در معابر شهری اندیمشک رها شده است.

پاپی با اشاره به خدمات شهرداری اندیمشک برای استقبال از زائرین اربعین حسینی در این شهرستان، بیان کرد: با توجه به نقش مهم و مؤثر مقبره شهدای گمنام برای پذیرایی از زائرین اربعین امسال طرح بهسازی این یادمان دفاع مقدس در شهرستان و با همکاری بخش‌های مختلف شهری طراحی و به اجرا رسیده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح، بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و بیش از هشت هزار متر مربع از معابر و دو خیابان این یادمان و بخش پارکینگ آن به صورت کامل بهسازی و آسفالت شده است.

شهردار اندیمشک با بیان این که با اجرای طرح بهسازی یادمان شهدای گمنام شهرستان دکل‌های نوری آن تجهیز و نصب شده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برای بهسازی سیستم نور و نصب و تجهیز سیستم نور پردازی و نصب پرچم‌های یادمان شهدای گمنام اندیمشک اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز این یادمان، راه اندازی آب نما، بهسازی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، احداث ۳ حمام، رنگ آمیزی، گل کاری، بخشی دیگر از خدمات شهرداری اندیمشک برای بهسازی این یادمان در شهرستان بوده که با همکاری بخش‌های مختلف شهری طراحی و به اجرا رسیده است.

پاپی با اشاره به این که این یادمان هم زمان با حضور کاروان های راهیان نور پذیرای بیش از یک صد هزار نفر بوده است، ادامه داد: امسال و با هدف تامین نیازهای زائرین اربعین خدمات مورد نیاز برای حضور عاشقان اهل بیت (ع) پیش بینی و مهیا شده است.

وی افزود: به همین جهت، امسال و با همکاری بخش های مختلف شهری، علاوه بر بهسازی و تجهیز یادمان شهدای گمنام اندیمشک، بیش از ۱۳ موکب مردمی در این مقبره برای پذیرایی و تامین نیازهای زائرین راه اندازی شده است.

انتهای پیام/