کلنگ زنی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر بندر امام به زودی انجام خواهد شد

خورنا: صنیعی نژاد گفت: کلنگ زنی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای اندیمشک، ایذه، بستان، رفیع و بندر امام خمینی به زودی انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با فروش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در مرحله اول، عملیات اجرایی احداث شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های فاضلاب بر اساس اولویت و برنامه ریزیهای انجام شده در ۱۶ شهر استان در حال انجام است.

محمدعلی صنیعی نژاد گفت: اعتبار به دست آمده از فروش اوراق مشارکت، در اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب ۱۶ شهر استان، هزینه می‌شود و فروش تمام مبلغ اوراق مشارکت موجب پیشرفت و جلو افتادن در اجرای برنامه پنجم توسعه خواهد شد.

وی فروش این اوراق را گام بلند آبفای خوزستان برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و حفظ منابع آبی استان در راستای افزایش شاخص بهره مندی مشترکین از شبکه و خدمات فاضلاب عنوان و خاطر نشان کرد: با فروش این اوراق شاخص بهره مندی مردم در ۱۶ شهر استان در مدت سه سال، از ۳۳ درصد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

سرپرست شرکت آبفا خوزستان اظهار امیدواری کرد: با منابع حاصل از این کار خداپسندانه می‌توان برای رشد و بالندگی استان قدم‌های بزرگی برداشت.

وی جمعیت تحت پوشش شرکت آبفای استان در بخش فاضلاب را در حال حاضر ۶۸۰ هزار نفر عنوان و خاطر نشان کرد: با تکمیل این طرحها پس از گذشت ۳ سال این تعداد به حدود ۲ میلیون نفر ارتقای خواهد یافت.

این مقام مسئول در ادامه طول خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در شهرهای استان هم اکنون یکهزار و ۷۵۰ کیلومتر عنوان کرد و و اظهار داشت: این وضعیت پس از اجرای این طرحها از محل اوراق مشارکت به ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث شبکه‌های فاضلاب تاکنون در شهرهای آبادان، شادگان، بهبهان، سوسنگرد، رامهرمز، ماهشهر، شوشتر، خرمشهر، هویزه، شوش و دزفول آغاز شده است، افزود: کلنگ زنی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای اندیمشک، ایذه، بستان، رفیع و بندر امام به زودی انجام خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه ای به توسعه زیرساختهای شهرهای کشور به ویژه شهرهای استان خوزستان دارد، افزود: با عرضه اوراق مشارکت علاوه بر نقش موثری که در سالم سازی فضای اقتصادی و توسعه و پیشرفت کشور فراهم می‌شود، ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرها را نیز به نحو موثری بدنبال دارد.

گفتنی است: ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طی سه سال برای توسعه شبکه‌های فاضلاب استان؛ اسفند ماه ۹۰ نخستین مرحله و خرداد ماه ۹۱ نیز دومین مرحله این اوراق عرضه شد و تا پیش از پایان امسال فروش مرحله دوم آغاز می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *