برای سومین بار پیاپی؛ بازرگانی سرادی‌پور در نمایشگاه مواد غذایی پاریس حضور می‌یابد

خورنا: مدیرعامل شرکت بازرگانی سرادی‌پور گفت: این شرکت برای سومین‌بار در طول شش سال گذشته، نماینده استان خوزستان در نمایشگاه سیال پاریس ۲۰۱۲ است.

حسن‌سرادی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: نمایشگاه مواد غذایی پاریس یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه مواد غذایی جهان است که هر دو سال یک بار در ماه اکتبر در شهر پاریس برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در سال جاری نیز از ۳۰ مهر تا چهارم آبان با حضور بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ غرفه‌دار از ۱۰۶ کشور تشکیل می‌شود که انتظار می‌رود یک‌صد و ۴۰ هزار بازدید کننده از سراسر جهان در این گردهمایی عظیم مواد غذایی شرکت داشته باشند.

این صادرکننده خشکبار کشور خاطرنشان کرد: از جمهوری اسلامی ایران نیز ۲۵ صادرکننده با زمینه‌های فعالیت مختلف مواد غذایی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تأکید کرد: حضور در بزرگترین رویداد مواد غذایی جهان که توسط یک‌هزار و ۵۰۰ خبرگزاری پوشش داده می‌شود بی‌شک اقدام مؤثری در خنثی کردن جو روانی تحریم بر اقتصاد ایران است.

* بازگشت ارز حاصل از صادرات، جریان نقدینگی را کند کرده است

سرادی‌پور در ادامه با اشاره به کارشکنی‌های استکبار جهانی به‌منظور مقابله با ایران اسلامی، اظهار کرد: هم‌اکنون مهمترین مسئله صادرکنندگان، کند شدن روند جریان نقدینگی به‌دلیل تأخیر در بازگشت ارز حاصل از صادرات است و البته کشورهای غربی هم در سنگ‌اندازی برای طولانی‌تر شدن این روند کوتاهی نمی‌کنند.

وی افزود: به بهانه بازرسی‌های امنیتی حتی کانتینرهای حاوی محصولات خشکبار از قبیل خرما به مقصد اروپا در بین راه با توقف گاهی بیش از یک ماه مواجه می‌شوند که این مسئله جریان نقدینگی صادرکنندگان خشکبار را کاملاً غیرقابل پیش‌بینی کرده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی سرادی‌پور بیان کرد: لزوم پیگیری این مورد از سوی وزارت امور خارجه و سفارت‌های ایران در اروپا کاملاً محسوس است.

وی یادآور شد: در این فضای ملتهب و جو روانی تحریم، قوانین و مقررات کند و پیچیده قدیم دیگر جوابگوی نیاز صادرکنندگان و توسعه صادرات کشور نیست.

سرادی‌پور اضافه کرد: همه کارکنان سازمان‌ها، ادارات و بانک‌هایی که با صادرکنندگان در مراوده و در توسعه تولیدات صادرات محور سهیم هستند باید در ارتباط با لزوم پیشبرد اهداف توسعه صادرات غیرنفتی به طور مدیریت شده‌ای توجیه شوند.

وی در پایان تأکید کرد: این بسیج همگانی به طرز قابل توجهی می‌تواند علاوه بر هدف اصلی که افزایش صادرات کشور است نقدینگی بیشتری از بازارهای غیر تولیدی و مخربی همچون ارز و سکه را خارج و در مسیر پیشرفت صادرات قرار دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *