مرکز بهداشت سایت مسکن مهر آبادان احداث می‌شود

خورنا: معاون فرماندار آبادان گفت: با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی، مرکز بهداشت سایت مسکن مهر این شهرستان احداث می‌شود.

شهاب صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: سایت مسکن مهر آبادان برای سکونت حداقل ۵ هزار خانوار طراحی شده و در حال ساخت و ساز است.

وی افزود: البته این سایت که ۱۱۸ هکتار مساحت دارد در صورت استقبال و ثبت‌نام بیشتر متقاضیان توسعه می‌یابد و واحدهای بیشتری در آن احداث می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار آبادان اضافه کرد: در این فضای مسکونی، همه بخش‌های مورد نیاز از جمله کتابخانه، مدرسه در مقاطع مختلف، مهدکودک و زیرساخت‌های مورد نیاز طراحی و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت یک مسجد بزرگ توسط اداره راه و شهرسازی در سایت مسکن مهر آبادان در دستور کار بوده که البته اعتبارات اختصاص داده شده به این پروژه از محل اعتبارات راه و شهرسازی است.

صدیقی خاطر نشان کرد: با توجه به قانون اداره راه و شهرسازی اراضی تجاری سایت‌های مسکن مهر باید از طریق مزایده به افرادی که قرار است ساخت و ساز انجام دهند، واگذار شود.

وی بیان کرد: کاربری فضای سبز نیز برا  سایت تعریف شده و هم در بین بلوکات و هم به‌عنوان پارک محله‌ای فضای سبز وسیع و مطلوبی در دستور کار قرار دارد.

معاون عمرانی فرماندار آبادان با اشاره به اینکه فضاهای ابنیه‌ای سایت مسکن مهر آبادان نیز تعریف و طرحی شده است، گفت: طبق استاندارد شهری، سرانه فضای سبز برای هر شهروند حداقل ۱۲ متر و حداکثر ۲۵ متر است.

وی ادامه داد: همچنین برای ساخت مرکز بهداشت در این سایت مسکونی اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که در اختیار شبکه بهداشت و درمان آبادان و با نام جدید دانشکده پزشکی قرار داده شده است.

صدیقی با اشاره به اینکه در نظر داریم که پردیس دانشکده پزشکی آبادان را در سایت مسکن مهر راه‌اندازی و فضاهای آموزشی این سایت را افزایش دهیم، اظهار کرد: جاده دسترسی به این فضای آموزشی را مهیا کرده و دانشجویانی که از اهواز به شهرستان ورود می‌کنند برای حضور در پردیس دانشکده و آموزش در این فضا دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *