رفع مشکل مالی شرکت نورد لوله اهواز در حال پیگیری است

خورنا- استاندار خوزستان گفت:‌ اگر بدهی‌های این شرکت به بانک‌ها توسط دولت پرداخت شود، بسیاری از مشکلات این شرکت حل خواهد شد و در حال پیگیری پرداخت این بدهی‌ها و حل مشکلات مالی شرکت هستیم.

استاندار خوزستان صبح امروز پنجم آبان ماه ضمن بازدید از کارخانه نورد لوله اهواز اظهار کرد: ‌امیدوارم همه بتوانند نقش موثرتری در تولید و صنعت کشور که از زیرساخت‌های رشد و توسعه است، ایفا کنند و ان‌شالله از توانمندی‌های استان به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

وی در جلسه ای با اعضای هیات مدیره ومدیران این کارخانه با اشاره به رکودی که گریبانگیر صنعت فولاد کشور شده بود، افزود:‌ طبق مصوبه هیات دولت واگذاری شرکت یا کارخانه به بخش خصوصی باید با تسویه بدهی آن شرکت توسط دولت انجام شود. یعنی آن شرکت در زمان خصوصی‌سازی بدون بدهی تلقی شود و با‌نک‌ها و سازمان خصوصی‌سازی در خصوص شرکت نورد لوله اهواز غفلت کردند.

شریعتی تصریح کرد: ‌در خصوص نورد لوله اهواز سه بانک این مصوبه دولت را پذیرفتند اما چند بانک دیگر به این مصوبه عمل نکردند و حساب‌های نورد لوله را مسدود کردند و به این شرکت اجازه ندادند که به فعالیت خود ادامه دهد و شرکتی با این گستردگی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ بنابراین نورد لوله اهواز دچار مشکلات و تنگناهای بیشتری شد زیرا بانک‌ها با عدم پرداخت تسهیلات و وام به این شرکت باعث ‌شدند تا نورد لوله برای تامین سرمایه در گردش خود و همچنین فعال کردن خط تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود با مشکل رو به رو شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد:‌ ارزش افزوده بخش تولید در استان باید تقویت و افزایش داده شود و نباید با اقداماتی باعث رکود و زمین خوردن این حجم ارزش افزوده باشیم. پیگیری مشکلات شرکت نورد لوله اهواز را وظیفه خود می‌دانم.

وی با اشاره به پیگیری ها وجلساتی که با معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت برای حل مشکلات این کارخانه داشته است ، افزود:‌ در صورت پرداخت این بدهی تمام مشکلات شرکت نورد لوله اهواز حل می‌شود و باید این مسایل و مشکلات این شرکت پیگیری و دنبال شود. وظیفه خود می‌دانم که پروژه‌های استان را دنبال کنم تا به نتیجه برسند و روان سازی چرخ صنعت و تولید در همه ابعاد وظیفه ما است و ما در زمینه ایجاد بستر برای اشتغالزایی مولد و پایدار مسئولیم.

همچنین مه‌ریزی، سهامدار اصلی این کارخانه از استاندار خوزستان به دلیل پیگیرهای وی برای مشکلات این کارخانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با رفع این مشکلات شاهد افزایش تولید و رونق این کارخانه باشیم.