ارائه طرح تشکیل ستاد ساماندهی متکدیان اندیمشک

خورنا -مهدی قلی کیانی عضو شورای شهر اندیمشک در گفتگو با خبرنگاران از ارائه طرح تشکیل ستاد ساماندهی متکدیان اندیمشک به ریاست شورای اسلامی شهر اندیمشک خبر داد .

عضو شورای شهر اندیمشک با اشاره به اهمیت ارائه این طرح بیان کرد : این طرح با استناد به بند ۲ ماده ۷۱ قانون تشکیلات وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی و با عنایت به آیین نامه ساماندهی متکدیان مصوب ۷۸/۲/۱۵ شورای عالی اداری تقدیم ریاست شورا شده است .

قلی کیانی ضمن ابراز امیدواری در مورد پیگیری این طرح افزود : امید است پس از بررسی در صحن علنی شورا و با همفکری نخبگان شهرستان و همچنین همکاری ادارات و ارگان های ذیربط و با رعایت تبصره ۳ الحاقی ماده ۸۰ قانون شوراها این طرح مصوب و اجرایی شود.

مهدی قلی کیانی با بیان اینکه تکدی گری پدیده ای منفی است که با اعتقادات مذهبی و عرفی جامعه ناسازگار بوده و سبب بروز آسیب های اجتماعی بسیاری از جمله سرقت،اعتیاد،کودک آزاری و … میشود ادامه داد : شهرستان اندیمشک با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص پایگاه عمده مهاجرانی شده که از شهرهای دیگر برای تکدی گری و کارتن خوابی مهاجرت میکنند و این موضوع سبب بروز چهره ای زشت از شهرستان شده و مزاحمت های بسیاری برای شهروندان ایجاد نموده است.

عضو حقوقدان شورای شهر اندیمشک با اشاره به مصوبات گذشته در این مورد اظهار داشت : برای مبارزه با تکدی گری و ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها تاکنون مصوبات بسیاری به تصویب رسیده اما به مرحله اجرا درنیامده است.

وی همچنین تصریح کرد : اخیرا برخی شهرها باتوجه به بروز مشکلات فراوان ناشی از تکدی گری سعی در اجرایی کردن آنها داشته اند و شهرستان اندیمشک نیز با توجه به ضرورت هایی که از هرنظر احساس میشود لازمست از پیشگامان مبارزه با تکدی گری در استان و کشور باشد.

مهدی قلی کیانی در پایان تاکید کرد : تاسیس ستاد ساماندهی متکدیان جهت بررسی و اقدامات لازم ارائه خواهد گشت .