رئیس اداره هواشناسی ماهشهر از بارش نرمال در پاییز و زمستان امسال خبر داد

خورنا: رئیس اداره هواشناسی ماهشهر گفت: بارندگی در بندر ماهشهر از آبانماه شروع می شود، در آذرماه افزایش پیدا می کند تا به زمستان برسد. الگوهای جوی نشان دهنده ی بارش نرمال در زمستان میباشد.

علیرضا رشنو در گفت وگو با خبرنگار خورنا بیان داشت: پیش بینی های فصلی صورت گرفته در پژوهشکده اقلیم شناسی نشان می دهد که بارش در پاییز امسال در اکثر نقاط ایران و بخصوص در خوزستان نرمال است.

رئیس اداره هواشناسی ماهشهر ادامه داد: میانگین بارندگی سالیانه در بندر ماهشهر ۱۸۹ میلیمتر می باشد که بیشتر این بارش در زمستان صورت می گیرد.

وی افزود: حدود ۷۴ میلیمتر متوسط بارش باران در ماهشهر در فصل پاییز و مابقی آن مربوط به زمستان است.

رشنو بیان داشت: بارندگی در بندر ماهشهر از آبانماه شروع می شود، در آذرماه افزایش پیدا می کند تا به زمستان برسد. الگوهای جوی نشان دهنده ی بارش نرمال در زمستان میباشد که با بررسی دقیق تر در ماه آینده از سوی پژوهشکده اقلیم شناسی رسما اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوای پاییز امسال نیز نرمال است، از این رو بعد از سالها پاییز گرم در منطقه شاهد هوایی مطبوع در پاییز امسال خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی ماهشهر تصریح کرد: پهنه بندی خشکسالی با استفاده از شاخص استاندارد شده بارش نشان می دهد که طی دو سال گذشته بجز حاشیه باریکی از شمال خوزستان که دارای خشکسالی متوسط بوده، اکثر نقاط خوزستان دچار خشکسالی شدید و مناطقی از جنوب غرب خوزستان درگیر خشکسالی حاد بوده است.

رشنو گفت: طبق پیش بینی ها، با بارندگی خوب امسال کشت دیم در منطقه رونق خواهد گرفت و اندکی از مشکلات کشاورزان عزیز کاسته می شود.

وی ادامه داد: کشاورزان زحمتکش باید پیش از آغاز کشت هماهنگی لازم را در خصوص مساحت زمینهای آماده کشت و چگونگی کشت با کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند تا مشکل خاصی برای کشت آنان در خصوص سهمیه آب یا کشت دیم پیش نیاید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حسن با تشکر از اطلاع رسانی خوبتان.دبیر هستم.خیلی دوست داشتم در زمینهای مسطح میان امیدیه و ماهشهر در سطح بسیار گسترده کشت دیم گندم انجام دهم البته هرگز تره ای هم نکاشته ام.پیروز باشید.