محسن رضایی: اسراییل سال‌هاست که خواب حمله به ایران را می‌بیند

خورنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب در حال حاضر با آغاز تحریم‌های اقتصادی به خانه‌های مردم حمله کرده است، چون اقتصاد محور اصلی زندگی مردم است.

محسن رضایی بیان این‌که دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی فشارهای متعددی برای جلوگیری از استقرار نظام جمهوری اسلامی بر کشور تحمیل کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مردم و مسوولان توانسته‌اند از این بحران‌ها عبور کنند.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی غرب علیه ایران، افزود: مهمترین راهکار خروج از این فشارها اقتصاد مقاومتی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: منظور از اقتصاد مقاومتی، مقاومت کردن در برابر مشکلات اقتصادی و انجام راهکارهای لازم برای اینکه مانند جنگ تحمیلی از این بحران به سلامت عبور کنیم، است.

وی با بیان این‌که از ابتدای انقلاب، غرب با تاکتیک‌های متفاوتی با جمهوری اسلامی مقابله کرده است، گفت: از سال ۵۸ تا ۶۱ با انجام و برنامه ریزی ترور، کودتا، انفجارهای متعدد و شورش که بیشتر در استان‌های مرزی کشور نظیر سیستان و بلوچستان و کردستان انجام می‌شد، تصمیم داشتند به نظام ضربه بزنند.

رضایی اضافه کرد: هنگامی‌که نظام توانست بر آشوب‌های داخلی غلبه کند، دشمنان راه حمله نظامی با ایران را برای ضربه زدن به نظام در پیش گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها حکومتی در تاریخ معاصر است که در جنگ با بیگانگان تمام سرزمین‌های خود را باز پس گرفته است.

فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: حال که دومین راهکار ضربه زدن به جمهوری اسلامی نیز کارگر نیفتاد و توانستیم پیروزمندانه از این بحران عظیم خارج شویم، دشمنان با فشار اقتصادی سعی در ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارند.

وی درباره تحریم‌های وضع شده از سوی برخی کشورهای غربی خاطر نشان کرد: این تحریم‌ها به گونه‌ای است که نفت فروخته می‌شود، اما به دلیل تحریم بانکی نمی‌توان پول آن را دریافت کرد.

رضایی افزود: به طور مثال اگر پولی در یک بانک چینی داشته باشیم، نمی‌توانیم از کارخانه‌ای که در همان چین وجود دارد جنس بخریم، چون بانک به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند و نمی‌خواهد در معاملات با ما مشارکت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: وقتی از غرب پرسیده می‌شود که مگر ما چه کرده‌ایم که شما به ما فشار اقتصادی وارد می‌کنید؟ می‌گویند ما حدس می‌زنیم شما می‌خواهید بمب اتم بسازید.

وی ادامه داد: غرب در حال حاضر با آغاز تحریم‌های اقتصادی به خانه‌های مردم حمله کرده است، چون اقتصاد محور اصلی زندگی مردم است.

رضایی با بیان این‌که باید خود را برای این جنگ ظالمانه و نابرابر آماده کنیم، خاطر نشان کرد: جلوگیری از کارشکنی برخی دشمنان داخلی و پرهیز از اختلافات به خصوص در میان مسوولان و ارایه راهکارهای صحیح اقتصادی از مهمترین راه حل‌ها برای عبور از این بحران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر تحریم‌ها با مشکلاتی که با سوء مدیریت ممکن است در داخل کشور به وجود آید، پیوند بخورد به نتیجه خواهد رسید.

وی به مسئله ارز به عنوان یکی از مشکلات اخیر اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت در چند سال اخیر با استفاده از ذخایر ارزی کشور قیمت ارز را پایین نگه داشته بود که به اصطلاح نرخ فنری شده است، اما فشارهای زیادی که از سوی غرب به اقتصاد کشور وارد شد مدیریت نرخ ارز از دست دولت خارج شد و به دلیل عدم جابه جایی ارز در داخل و خارج کشور به قول معروف فنر پرید و اگر دولت برنامه ریزی کرده بود می‌توانست جلوی این مشکل را بگیرد.

رضایی همچنین به برخی اظهار نظرها درباره زیاد و یا کم بودن نرخ سود بانکی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا نرخ سود بانکی برابر با نرخ واقعی پول به اضافه نرخ تورم می‌دانند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بهره وری واقعی پول به نرخ تورم است اگر نرخ سود بانکی را از نرخ تورم کم کنیم نرخ واقعی سود بانکی به دست می‌آید.

رضایی با بیان این‌که همیشه باید نرخ سود بانکی بالاتر از نرخ تورم باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سود بانکی پایین بیاید باید تورم را کاهش دهیم وگرنه کاهش سود بانکی، سودی در رشد اقتصادی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که بیکاری ریشه بسیاری از مفاسد در کشور است، خاطر نشان کرد: باید با اعمال سیاست‌های درست این مسئله برطرف شود.

فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس همچنین به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران اشاره کرد و گفت: باید برای برگزاری این اجلاس به دولت تبریک بگوییم.

وی افزود: می‌توانیم از ریاست سه ساله ایران بر این اجلاس حداکثر استفاده دیپلماتیک را انجام دهیم البته نباید انتظارات خود را از این اجلاس بالا ببریم.

رضایی همچنین به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت: در این مدت اخیر آمریکا دو عملیات بزرگ به دست شورشیان در دمشق و حلب انجام داده است که البته دولت سوریه توانست کنترل اوضاع را به دست گیرد و دمشق و حلب را پاکسازی کند.

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا حق هسته‌ای ایران را به رسمیت خواهد شناخت، اظهار کرد: می‌توانیم با اعمال سیاست‌های صحیح این حق را به یک منطق در جهان تبدیل کنیم تا کشوری نتواند با این منطق مبارزه کند.

وی همچنین در خصوص احتمال حمله اسراییل به ایران تصریح کرد: اسراییل سال‌هاست که خواب حمله به ایران را می‌بیند و ایران در صورت این حمله توانایی دادن جواب دندان شکن به آنها را خواهد داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *