انصاری‌راد: طول و عرض اصلاح‌طلبان به اندازه کل کشور است

خورنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکیدکرد: طبق قانون اداره کشور تنها با اتکا به آرای عمومی میسر است و تمام سمت‌ها و نهاد‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به وسیله انتخاب مردم رسمیت یافته و قانونی گردد.

حجت الاسلام حسین انصاری راد در گفت‌وگو با ایلنا ضمن انتقاد از برخی اظهارات صورت گرفته در مورد اعتقاد امام نسبت به مساله جمهوریت گفت: اینکه برخی مدعی هستند که امام (ره) جمهوریت را قبول نداشت و به ناچار آن را پذیرفت یک دروغ بزرگ و نسبت ناروا به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در انقلاب سال ۱۳۵۷ رهبر فقید انقلاب و موسس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرجع معتبر مدیریت کشور را بر پایه اراده و انتخاب آزاد مردم استوار ساخت و قانون اساسی ایران تحت نظر و با پیشنهاد و تاکید کامل ایشان به وسیله نمایندگان مردم به تصویب رسید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید براینکه در قانون اساسی دوام و بقای نظام به رای اکثریت مردم وابسته است گفت: طبق قانون اداره کشور تنها با اتکا به آرای عمومی میسر است و تمام سمت‌ها و نهاد‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به وسیله انتخاب مردم رسمیت یافته و قانونی گردد.

وی افزود: امام تا پایان حیات خود با تاکید بر رای مردم به تائید و عمل به قانون اساسی اهتمام ورزیده و تصریح فرمودند آنچه تا کنون خارج از قانون اساسی انجام یافته به عنوان امری فوق العاده در شرایط جنگی بوده است.

حجت الاسلام انصاری راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در قانون اساسی فصلی به نام حاکمیت ملت وجود دارد گفت: در اصل ۵۶ قانون اساسی آمده است که خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته بنابراین این حق الهی است که هیچ کس و با هیچ عنوانی نمی‌تواند آن را از انسان سلب کند

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین اضافه کرد: امام (ره) در واکنش به اظهارات برخی مبنی براینکه انتخابات حق مجتهدین است فرمودند این یک توطئه است تا مجتهدین را با دست مردم از بین ببرند.

وی ضمن ابراز نگرانی از برخی اظهارات عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای هم اکنون به عنوان نظریه‌پرداز کشور جمهوریت را شرک اعلام می‌کنند و از رای مردم به عنوان هوس‌های آن‌ها تعبیر می‌کنند و با صراحت اعلام می‌کنند که انتخابات تنها یک مصلحت اندیشی است و اگر تمام مردم نیز بخواهند رای بدهند هیچ اعتبار قانونی نخواهد داشت.

انصاری راد همچنین در خصوص احتمال شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط برای حضور اصلاح طلبان فراهم نیست اما آن‌ها باید در یک اجماع که بدون استثنا تمام اصلاح طلبان را در برگیرد تصمیم قاطع و جامعی بگیرند در این صورت تمام طیف‌های این جریان ملتزم هستند که به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه اجماع میان اصلاح طلبان باید به وسیله شاخص و فرد مورد اطمینان آنان صورت گیرد گفت:‌‌ همان گونه که پیش از این نیز گفته‌ام معتقد هستم طول و عرض جریان اصلاحات به اندازه طول و عرض کل کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به تشکیل ستاد فراقوه‌ای عنوان کرد: از آغاز دولت نهم و انحلال سازمان برنامه و بودجه جمعی از کار‌شناسان اقتصادی در گروه‌های ۷۰ نفره، ۵۰ نفره و یا ۲۰ نفره با نوشتن نامه‌ای رسما دولت را از نوع مدیریت اقتصاد کشور برحذر داشتند اما نتیجه کار دولت تا کنون مطلوب نبوده است بنابراین به نظر می‌رسد برای جلوگیری از خسارت بیشتر چنین تدبیری با عنوان تشکیل ستاد فراقوه‌ای از سوی برخی اصولگرایان اندیشیده شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *