رئوفیان: تاریخ مصرف جبهه‌های اصولگرا گذشته است

خورنا: دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد: جبهه‌های اصولگرایی زمانی به هدف خود می‌رسند که به اصول مبتنی بر جریان اصیل اصوگرایی بازگردند بنابراین معتقدند هم اکنون تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در گفتگو با ایلنا با اشاره به تفکیک مفهوم جریان و جبهه گفت: این دو مفهوم از یکدیگر جدا هستند اگر چه نوعی ربط منطقی میان آن‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مفهوم جریان اصوگرایی نه تنها از ابتدای انقلاب ایران بلکه از صدر اسلام شکل گرفت به گونه‌ای که می‌توان گفت اولین موسس این جریان پیامبر اسلام بود.

رئوفیان با بیان اینکه جریان اصیل اصوگرایی به دور از هر گونه افراط، تفریط و خشونت گرایی است، گفت: در صدر اسلام تلاش شد تا این جریان براساس نگاه اخلاقی و غیر رادیکالی پیش برود چراکه هدف از آمدن آن ایجاد ارتباط میان اخلاق و سیاست بود.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان نقطه پایانی برای اصولگرایی ناب قائل شد، گفت: متاسفانه جبهه ها دارای تاریخ مصرف هستند به گونه‌ای که زمانی تشکیل می‌شوند و زمانی دیگر ارزش اولیه خود را از دست می‌دهند چراکه به درستی حرکت خود را با جریان اصوگرایی تطبیق نمی‌دهد به عبارت دیگر کسانی که جبهه‌های اصولگرایی را مدیریت می‌کنند با توجه به تاثیرپذیری از محیط ممکن است از مسیر اصلی جریان اصولگرایی خارج شده و یا دیگر از پایگاه مردمی اولیه خود برخوردار نباشند.

دبیر کل حزب ایران زمین با بیان اینکه هم اکنون تاریخ مصرف جبهه‌های اصولگرایی به پایان رسیده است، گفت: این جبهه‌ها زمانی به هدف خود می‌رسند که به اصول مبتنی بر جریان اصولگرایی باز گردند و اخلاق و معنویت را توام با سیاست داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه بداخلاقی‌های سیاسی نمی‌تواند محبوبیت جبهه‌های اصولگرایی و موفقیت آن‌ها در انتخابات را تضمین کند، گفت: هر جبهه‌ای برای توفیق باید با انگیزه و اصول درست از دل یک جریان بیرون آید.

وی همچنین با اشاره به خروج برخی جبهه‌های اصولگرا از جریان اصلی گفت: من معتقدم جریان‌های اصیل و پیشکسوت اصولگرا به تنهایی نمی‌تواند از عهده کنترل این مساله برآیند چراکه باید شرایط زمان را نیز در نظر گرفت و ضمن تاکید بر نقش آفرینی جوانان در استمرار حرکت، از هر گونه انحصار طلبی پرهیز کرد.

رئوفیان افزود: متاسفانه برخی در جریان اصولگرایی داعیه این را دارند که “هر که با ما نیست برماست” در حالی که این یک ادبیات انحرافی است که نشان از خودخواهی و خودبر‌تربینی برخی گروه‌ها دارد و این نظر را اصولگرایان نمی‌پسندند چراکه موجب گمراهی مردم در تحلیل اوضاع کشور می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین تاکید کرد: بدبینی افراطی نسبت به افراد با سابقه و فعالان سیاسی که در این عرصه محاسن سفید کردند کار دست جریان اصولگرایی خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این مساله همچنان نیاز به کار دارد و ما در حزب ایران اسلامی هنوز وارد مصادیق نشدیم اما در جلسه روز گذشته خود در مورد شاخص‌های لازم بحث‌هایی شد و مقرر شد تا هفته آینده با برخی از نامزدهای احتمالی دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفت‌و‌گو کنیم چهره‌هایی همچون محس رضایی، علی اکبر ولایتی، لاریجانی، جلیلی و سید محمود علوی.

رئوفیان در پایان با تاکید بر حساسیت ویژه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: قطعا دیدار‌ها و گفت‌و‌گوهای ما با نامزدهای احتمالی این دوره چالشی خواهد بود و شاخصه مهم ما در این مبحث شایسته سالاری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *